Zapraszam Cię na 13. odcinek mojego podcastu #DigitalGirl / Zostań Edukatorką Przyszłości!

W odcinku #13 / Jak zbudować relację z publicznością dowiesz się:

  • dla kogo jesteś najlepszą partnerką i dlaczego to najważniejsze pytanie, które musisz sobie zadać;
  • jak zacząć budować relacje, która będzie wartościowa dla obu stron;
  • co oznacza zasada 7:1 dla budowania relacji oraz czym jest życzliwa wymiana.

Opowiadam także o książce START. Design dla nastolatków i nie tylko Chipa Kidda i wyciągam z niej 3 inspirujące myśli.

Podcast >>> Download (MP3) / iTunes (subskrybuj)

Linki >>> 

#DigitalGirlsAcademy – ruszyły zapisy na moją tajną listę kontaktów dla zainteresowanych szczegółami tegorocznej edycji Akademii Magii, czyli 6-miesięcznego programu strategicznego dla autorek produktów cyfrowych i przedsiębiorczych dziewczyn. Zapraszam! Do 10.08.2018 roku – przedsprzedaż wejściówek!

Grupa #DigitalGirls na FB – najbardziej magiczna społeczność w internecie 

START. Design dla nastolatków i nie tylko – Chip Kidd (książka)

Mat Czechowicz – muzyka w podcaście 

 

 

Streszczenie podcastu / Odcinek #13 – Jak budować relacje z publicznością?

Dziś obchodzimy naszą pierwszą rocznicę : Jednocześnie jest to 13 odcinek podcastu – ostatni w tym sezonie. Dziękuję Ci za to, że jesteś!

Moja intencja przy tworzeniu podcastu od początku była jasna: inspirowanie Cię do ciekawych, wartościowych zmian w biznesie.

W kolejnym sezonie, który właśnie szykuję, będzie sporo niespodzianek i eksperymentów. Zaprosiłam też wielu ciekawych gości. Będziemy rozmawiać o tym, jak odczarować online i zacząć zarabiać na swoich talentach w internecie.

Dzisiaj natomiast porozmawiamy o tym, jak zbudować relacje z publicznością. Często zadaję sobie pytanie, jak zaangażować osoby, które obserwują nas w sieci? Jak zbudować dwustronne, życzliwe relacje z obserwatorami? Zależy nam na tym, by budować głębsze relacje. By nie było to tylko klikanie like’ów, ale też rozmowa.

W moim przypadku budowanie relacji sprawdza się w 100%. I kluczem do tego jest rozmowa. Zadawanie pytań i słuchanie odpowiedzi.

3 proste pigułki do wzmacniania relacji w swoim biznesie

#1 Zdecyduj, w czym chciałabyś pomagać odbiorcom – jak tak naprawdę chcesz pomóc, nie zrażając się problemami, poświęcając się dla odbiorców.

Odpowiedź na to pytanie sprawi, że będziesz wiedziała, dla kogo jesteś wymarzoną partnerką. Myśl o sobie, jako o nadawcy komunikatów, które na pewno ktoś odbiera. Odpowiedz sobie na pytanie, komu naprawdę chcesz pomóc.

#2 Pamiętaj, że po drugiej stronie jest żywy człowiek, który ma problemy i marzenia.

Jeśli sobie to uświadomisz, zrozumiesz, w czym te osoby mają problem, na który Ty jesteś rozwiązaniem. Słuchaj ludzi. Słuchaj swoich wymarzonych odbiorców. Staraj się zrozumieć ich problemy. Ty też kiedyś byłaś na ich miejscu i tylko dlatego jesteś o krok dalej i możesz pomóc.

#3 Odrób pracę domową – znajdź swój własny, autorski sposób na to,  by wspomóc swoich odbiorców.

A kiedy już znajdziesz ten sposób, rób to ciągle. Pomagaj, nie oczekuj błyskawicznego rewanżu – to dobro do Ciebie wróci, nawet nie zauważysz kiedy.

Wskazówka:

Szybkie postępy są ważne, ale w budowaniu relacji działaj krok po kroku. Cierpliwie.

Podczas lutowego SPRINTU, który zorganizowałam w grupie #DigitalGirls, zrozumiałam, jak ogromna jest potrzeba na rynku, by dowiedzieć się i zacząć tworzyć materiały dla osób dorosłych. Jak edukować dorosłych, jak pomagać innym. Ta jedna akcja pozwoliła mi zweryfikować działania na cały rok.

Po tym SPRINcie uruchomiłyśmy z Gosią Kamińską projekt JestemEdukatorką – dla osób, które chcą przenieść swój produkt na wyższy poziom i za jego pomocą pomagać innym. Kolejnym projektem był podcast, którego właśnie słuchasz. Nie byłoby go, gdyby nie lutowy SPRINT i to, że słuchałam mojej społeczności – zaowocował on wieloma działaniami, które dzieją się do dziś.

Wskazówka: znajdź potrzebę swoich wymarzonych odbiorców i bądź dla nich najlepszą pomocą, jaką mogą znaleźć.

Nie popełniaj jednak błędu i nie zapominaj, że budowanie relacji to zawsze jest wymiana. Nie może być tak, że zawsze dajesz, dajesz, dajesz i nic w zamian nie otrzymujesz. Jeśli nie dostaniesz nic w zamian, poczujesz wypalenie.

Sama wyznaję zasadę: daj 7 razy i poproś o jeden zwrot.

Na tej zasadzie opiera się mój biznes online. Daję z siebie mnóstwo, ale nie boję się też brać/sprzedawać. Ponieważ ta sprzedaż nie jest de facto sprzedażą lecz budowaniem relacji. Czasem daję Ci wiele, a Ty płacisz mi swoją uwagą, polubieniem, udostępnieniem J I to też jest ok J

Polecana książka – „START. Design dla nastolatków i nie tylko” Chipp Kidd

Myśl #1

Wszystko, czego nie stworzyła natura jest wynikiem czyjegoś projektu

Wszystkie rzeczy, które mamy dookoła siebie są wynikiem czyjejś pracy: książki, materiały, urządzenia itd. Te wszystkie rzeczy są wynikiem czyjejś pracy. Ktoś stworzył koncepcję i ją ożywił. To naprawdę inspirujące. Design jest obecny w całym naszym życiu, na każdym kroku.

Myśl #2

Projektując możesz zarządzać uwagą odbiorców

Podejmując setki decyzji przy projektowaniu, nie zauważamy, że nasz projekt ma ogromny wpływ na uwagę naszych odbiorców. Jest to niezwykle ważne. Wybieraj takie projekty, które Twoi kursanci/odbiorcy pokochają. Dobierz projekt do efektu, jaki zamierzasz osiągnąć.

Myśl #3

Ty decydujesz o tym, co Twój odbiorca zrozumie z Twoich treści

Format, w którym przekazujemy wiedzę jest niezmiernie ważny. Kolory, ikony, układ treści – te wszystkie elementy układanki są niezbędne do tego, by przekaz, który zaprojektowałaś, był odebrany właściwie.

Uwzględniając powyższe punkty wzmocnisz determinację do działania, a także przekaz dla Twoich odbiorców.