Jak określać cenę, aby czuć się z tym dobrze?

[01:30] Pieniądze to dla wielu z Was temat tabu, podczas gdy warto o nich mówić, a przede wszystkim brać wynagrodzenie za swoją pracę.
Dlatego tym razem opowiadamy o praktycznych kwestiach związanych z wycenianiem, ale też dzielimy się podejściem, że sprzedawanie zaczyna się w głowie, a nie na naszej www.

 

AUDIO ZE SPOTKANIA

SKRÓCONA NOTATKA ZE SPOTKANIA

#1. To Twój klient ma kupić Twoje rozwiązanie

[03:12] Chcemy zainspirować Cię do myślenia o cenie na początku procesu, a nie na końcu. To oznacza, że Ty, jako twórczyni, powinnaś najpierw zastanowić się, jaką transformację proponujesz swojemu klientowi i jaką to ma dla niego wartość. Pomyśl, dla kogo to robisz i jak ta osoba odczuje tę zmianę.

#2. Ile byłabyś w stanie zapłacić za swoją usługę?

[06:27] Może myślisz: ale ja do końca nie wiem, jaką wartość mogłoby to mieć dla mojego klienta. Na pewno kiedyś byłaś w takim miejscu, że potrzebowałaś rozwiązania i go nie znalazłaś. Zaczęłaś więc edukować się w tym obszarze i wypracowałaś własną metodę, która Ci pomogła. I teraz chcesz dzielić się tą wiedzą z innymi ludźmi. Spójrz na siebie jak na swoją klientkę i zapytaj: ile byłabyś w stanie sobie zapłacić, patrząc z pozycji, w której byłaś kiedyś? Na pewno w tamtym czasie kupowałaś różne usługi, kursy, konsultacje itd., doszkalałaś się w tym zakresie i wydawałaś na to pieniądze. Zastanów się, jakie to było zaplecze cenowe. Kilkadziesiąt, kilkaset, kilka tysięcy złotych? Przypomnij sobie, która z tych ofert dała Ci najwięcej, i ile za nią wtedy zapłaciłaś.

#3. Na jakim etapie jest Twój klient?

[09:20] A teraz pomyśl, na jakim etapie jest Twój klient. Czy dopiero dowiaduje się o swoim problemie, czy może odwiedził już wielu specjalistów, którzy mu nie pomogli. Dlatego wie, że jeśli trafi na tę właściwą osobę – pieniądze nie będą grać roli. Może myślisz, że o wiele łatwiej jest zaproponować rozwiązanie osobom, które dopiero startują. Masz wrażenie, że jak im pomożesz, to oni naprawdę odczują tę zmianę. Weź jednak pod uwagę fakt, że te osoby – na początku drogi – mogą nie mieć świadomości, iż pewne rzeczy kosztują, wymagają wysiłku oraz pracy, więc niekoniecznie będą chciały zapłacić dużą kwotę za Twoje rozwiązanie. Początkujący klienci mogą nawet nie mieć gotowości do płacenia i poczucia wartości, jaką dajesz, nawet jeśli Ty wiesz, że jest ogromna. Umieść swoją ofertę w kontekście życia Twoich klientów – to mega ważne.

 #4. Jak dużo zapłaciłabyś za usługi innych specjalistów?

[13:43] Jeśli sama masz problem z wydaniem większych pieniędzy na usługę innego eksperta, to możesz mieć problem również ze sprzedażą swoich rozwiązań za większą kwotę. Jeżeli nie jesteś w stanie zapłacić komuś tyle, ile sama chcesz za swoją pracę, to będziesz mieć bardzo duży problem, żeby ktoś inny Ci zapłacił. Sprzedawanie i wycenianie zaczyna się w głowie. Jeżeli trudno Ci wydawać pieniądze na wartościowe procesy – będziesz mieć także problem, by przekonać innych ludzi, jak wiele warta jest Twoja praca. Pomyśl, czy jest w Tobie gotowość stworzenia np. kursu za tysiąc złotych, jeśli nie masz w sobie gotowości, by wydać choćby kilkaset złotych za podobną usługę.

#5. W transakcji jest transformacja i zaangażowanie

[17:50] Kiedy wydajemy kilka tysięcy złotych na produkt, to z reguły nasza motywacja do działania jest większa. Po prostu chcemy, aby ta inwestycja zwróciła się nam jak najszybciej. Co więcej, wówczas same jesteśmy w stanie jeszcze lepiej opisać korzyści płynące z droższej usługi i tym samym mocniej przekonać klienta co do wartości, którą mu oferujemy. Jeżeli sama sobie nigdy nie sprzedałaś takiego produktu, to nie zrozumiesz osoby, która podejmuje podobną decyzję. W mailingach czy wszelkich zaproszeniach nie zbudujesz też komunikatu, który przekona odbiorców. Jest różnica w uczuciu i zaangażowaniu, kiedy kupujesz e-booka, a kiedy kupujesz znacznie droższy produkt. To trzeba poczuć, doświadczyć tego i zrozumieć.

[21:45] Podejmując decyzje zakupowe, zaczynamy się czuć jak nasi potencjalni klienci, których chcemy przyciągnąć, żeby nam regularnie płacili i abyśmy mogły patrzeć na ich zaangażowanie oraz efekty. Kiedy kupią coś np. za 100 zł, mogą mieć takie podejście, jakie Ty być może nieraz masz, kiedy kupujesz coś w tej cenie. Czasem mogą to być po prostu kolekcjonerzy wiedzy.

#6. Bycie twórcą i kupowanie jest ściśle ze sobą powiązane

[23:00] Dla nas – kupowanie w internecie i bycie twórcą jest ściśle ze sobą powiązane – to system. Jeśli liczysz każdą złotówkę i raczej stawiasz na darmową wiedzę, to bardzo ciężko będzie Ci sprzedać coś, co kosztuje np. kilka tysięcy. Jeśli masz tę otwartość do płatnej wymiany z innymi twórcami – to wszystko na pewno wróci do Ciebie. Bo pieniądze są jak oddychanie. Kiedy wydychamy powietrze, wychodzą w świat, a gdy bierzemy oddech, one do nas wracają. To nieprzerwany krąg życia.

Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób reklamy na FB pozwalają nam wygenerować przychód na poziomie 80 000 zł miesięcznie?

Zapisz się na listę oczekujących na bezpłatne szkolenie

Pokażemy Ci, jak skutecznie wykorzystywać reklamy na Facebooku i Instagramie, do budowania listy mailingowej, sprzedaży kursów online, ebooków, warsztatów i konsultacji 1-1. Szkolenie będzie dostępne w pierwszej połowie kwietnia 2021.

.