Jak dobrze wykorzystać okres wakacji, kiedy jesteś autorką kursu online (albo właśnie się nią stajesz)?

[02:30] W sezonie wakacyjnym możesz odpocząć, a jednocześnie nadal spotykać się ze swoimi odbiorcami, realizować swoje projekty i zarabiać pieniądze. Tym razem podpowiadamy, jak nadal sprzedawać w wakacje, kiedy masz już swój produkt i chcesz utrzymać płynność finansową w firmie, a także, w jaki sposób możesz wykorzystać ten czas, jeśli dopiero tworzysz swoją ofertę i jeszcze nie sprzedajesz.

AUDIO ZE SPOTKANIA

SKRÓCONA NOTATKA ZE SPOTKANIA

#1. Niezależnie od pory roku – zawsze znajdzie się ktoś gotowy do pracy w Twoim towarzystwie

[03:20] My jesteśmy w tej pierwszej grupie, więc nie możemy zrobić sobie dłuższej przerwy od onlajnu, ponieważ mamy zobowiązania wobec klientek. Jeśli jesteś przedsiębiorczynią i wspierasz klientów na co dzień, to pewnie masz podobnie. Nasi klienci nie są nami. To, że Ty jesteś na wakacjach, nie znaczy, że oni w tym czasie robią to samo. Rekomendujemy Ci jednak, abyś znalazła sposób i czas na regenerację. Wykorzystaj jakiś okres „spowolnienia” w swoim biznesie, kiedy klienci nie ucierpią tak bardzo, jeśli nie będzie Cię w zasięgu przez określony czas.

[07:00] Są osoby, które w czasie wakacji wypadają nieco z rytmu, ale to nie znaczy, że nie możesz wtedy proponować swoich rozwiązań. Bo zawsze, niezależnie od pory roku, jakaś grupa osób z Twojej niszy może mieć właśnie przestrzeń, ochotę czy swobodę do tego, by popracować nad swoimi wyzwaniami w Twoim towarzystwie – i zapłacić Ci za to.

#2. Sposób komunikacji dopasuj do tego, co akurat dzieje się w życiu Twoich klientów

[08:00] W #Digital Girls nie wierzymy w to, że są sezony, w których nie da się niczego sprzedać, natomiast wierzymy w sezonowość w kontekście dopasowywania komunikacji do tego, co aktualnie dzieje się w życiu klientów. Przykładowo, kiedy rozpoczyna się nowy rok, to przedsiębiorcy zazwyczaj nawiązują w kampaniach do nowego początku i tego, że za rok klienci mogą być już w innym miejscu. Okres wakacyjny też można wykorzystać w taki sposób. Pomyśl, która część Twojej oferty sprzyja sezonowi urlopowemu, tak by klienci „mogli zabrać ją na wakacje”, a Ty mogłabyś uwzględnić tę informację w zaproszeniu dla nich? Na przykład e-book lub podcasty, które mogliby konsumować, kiedy zażywają kąpieli słonecznych. Albo Twój program mentoringowy, z którym mogą popracować w dowolnym momencie, bo zawiera sprzyjające temu formaty, np. nagrania audio do odsłuchania w dowolnym miejscu i czasie.

#3. Zaproś do czegoś mniejszego

[10:21] W okresie wakacyjnym fajnie sprawdzają się zaproszenia do mniejszych produktów/projektów, a tym samym do mniejszych zobowiązań dla samych klientów. Jeżeli dopiero pracujesz nad ofertą, to wykorzystaj ten czas, aby wypuścić coś minimalnego. Nie porywaj się od razu na program transformujący trwający pół roku. Spora grupa osób korzysta w lecie z odpoczynku i nawet jeśli ktoś kupi Twój większy kurs, a w międzyczasie wyjedzie na dwutygodniowy urlop, to powrót do programu transformującego może być dla nich trudny po takiej przerwie. Dlatego warto postawić na coś małego, np. spotkania grup mastermind. Nasze klientki zbierają też dwu lub trzyosobowe grupy beta-testerów, spotykają się z tym ludźmi na ZOOM i w ten sposób sprawdzają proces rozwojowy, który zaprojektowały, a przy okazji zbierają testimoniale, które później wielokrotnie im służą. Wtedy zarabiają pieniądze, testują rynek i projektują proces razem z pierwszymi klientami. Możesz zastosować takie rozwiązanie u siebie. Albo zorganizować krótkie wyzwanie bądź dwugodzinny warsztat – i sprawdzić, jak ludzie reagują na Twój pomysł. Wówczas zyskasz już jakieś informacje zwrotne z rynku, a po wakacjach – z tą wiedzą – pójdziesz po więcej.

 #4. Sprawdź, jakie typowo wakacyjne tematy możesz zaproponować

[16:00] Zatem, jeżeli dopiero stoisz przed wypuszczeniem na rynek pierwszego produktu i myślisz, jak to wyskalować, żeby z każdą kolejną edycją/kampanią przynosiło Ci więcej pieniędzy i satysfakcji oraz efektów dla Twoich klientów, to zacznij już teraz. Strategicznie wybierz jakiś fragment sezonu letniego (ważne – nie musisz spędzać na tym całych wakacji – możesz poświęcić np. dwa tygodnie), kiedy masz przestrzeń na te działania, bo jesteś już po wakacyjnym wyjeździe lub dopiero przed, i chcesz zrobić coś fajnego z tymi ludźmi. Póki nie wyjdziesz do nich i nie przetestujesz swojego pomysłu, to tak naprawdę stoisz w miejscu, wciąż prowadząc tajny biznes w głowie.

[24:00] Na koniec chcemy Cię jeszcze zainspirować. Są typowo wakacyjne tematy, które świetnie sprawdzą się w tym okresie – np. jak poprawić sylwetkę i wyglądać lepiej w bikini podczas urlopu – albo – jak wykorzystać warzywa i owoce sezonowe w swojej diecie, by zadbać o zdrowie – ale też takie czysto biznesowe – krótki kurs o tym, jak delegować zadania wirtualnej asystentce przed wyjazdem na urlop.

Bądź kreatywna, spróbuj wejść w buty swoich odbiorców i pomyśl, czego oni mogą potrzebować. W każdej branży znajdą się pomysły na fajne wakacyjne projekty.

Czujesz, że już czas stworzyć kurs online?

Zajrzyj do naszego bezpłatnego webinaru

Pokazujemy jak najpierw sprzedać i zarobić na kursie online, zanim jeszcze nagrasz choćby pierwszą jego lekcję. Mówią, że nasza metoda jest innowacyjna :). Zainteresowana?