Zapraszam Cię na 11. odcinek mojego podcastu #DigitalGirl / Zostań Edukatorką Przyszłości!

W odcinku #11 / Jak sprzedać pierwszy produkt online dowiesz się:

  • jak znaleźć niezaspokojoną potrzebę klienta i rozwiązać ją po swojemu;
  • jak tworzyć dobre produkty i sprawnie dostarczać je do klientów;
  • a także obalone 3 mity o kursach online, platformach kursowych i o tym, że klientów trudno zdobyć.

Opowiadam także o książce 70 sposobów na rozkochanie klienta w Twoim e-biznesie Pawła Krzyworączki i wyciągam z niej 3 inspirujące myśli.

Podcast >>> Download (MP3) / iTunes (subskrybuj)

Linki >>> 

#ProductFactory – zapraszam Cię na moje autorskie, wakacyjne warsztaty online, w trakcie których wybierzesz jeden pomysł na produkt online i ożywisz go w 30 dni – edycja SIERPIEŃ startuje 1.08.2018 roku, więc myśl szybko! Zapisy otwarte tylko do 27.07.2018 roku do godz. 20.

Bagatellka – przepiękna sketchnotka od Eli Grądziel. Poniżej możesz ją obejrzeć lub pobrać w dobrej rozdzielczości 🙂 Jeśli podoba Ci się taka esencja z podcastu, to zostaw swój komentarz pod postem. Być może nowy sezon podcastu powinien mieć takie piękne notatki…? To jak? Dasz głos?

Grupa #DigitalGirls na FB – najbardziej magiczna społeczność w internecie 

70 sposobów na rozkochanie klienta w Twoim e-biznesie – Paweł Krzyworączka (ebook)

Mat Czechowicz – muzyka w podcaście 

 

 

Streszczenie podcastu / Odcinek #11 – Jak sprzedać pierwszy produkt online

Dziś opowiem Ci o tym, jak sprzedać swój pierwszy produkt online. Poruszę temat 3 kluczowych elementów kampanii sprzedażowej, a także 3 mitów, które narosły wokół sprzedaży online.

3 kluczowe elementy kampanii

Decydując się na prowadzenie kampanii sprzedażowej online, musisz pamiętać o trzech, bardzo ważnych krokach.

Krok pierwszy: określ, kim jest Twój odbiorca i jakie ma potrzeby

Musisz pamiętać o jednej, bardzo ważnej rzeczy. Najważniejszy w całym procesie sprzedaży nie jest produkt, ale Twój odbiorca i jego potrzeby. Zaczynając tworzyć produkt, pomyśl kim jest Twój odbiorca i jaką ma zaniedbaną potrzebę, którą Ty możesz zaspokoić i której możesz dostarczyć rozwiązania.

Krok drugi: znajdź rozwiązania na niezaspokojone potrzeby Twojego klienta

Kiedy już zdefiniujesz potrzebę podczas rozmów z klientami, pogłębionych wywiadów, czy analiz, zacznij poszukiwać rozwiązań – unikatowych i przede wszystkim skutecznych.

Krok trzeci: stwórz produkt i przekaż go klientowi

Scenariusz kampanii sprzedażowej wydaje  się prosty i przyjemny, prawda? I w uproszczeniu taki właśnie jest – to najprostsze wnioski i rozwiązania są najefektywniejsze. Nie zapominaj o tym 🙂

Trzy mity, które narosły wokół sprzedaży produktów online

Mit pierwszy: Kurs online to jedyna forma produktu, którą możesz stworzyć

Nic bardziej mylnego! Kurs to tylko jedna z wielu form, które w dodatku mogą się od siebie różnić. Kurs możesz zrealizować nie tylko w formie: video + pdf + audio. To może być niesamowita przygoda, którą będziesz oferować swoim klientom. Zachęcam Cię do zaproponowania swoim klientom innych formatów jak np. mastermindy, czy grupowy warsztat online (w kameralnych grupach np. 1 na 5 czy 1 na 30 – bardzo ważna jest tu interakcja i doświadczanie procesu).

Nie bój się podejmować prób i testować. Nie patrz na innych, patrz na siebie – rób to, w czym czujesz się dobrze.

Mit drugi: Platforma kursowa jest niezbędna

Jeśli wprowadzasz na rynek swój produkt online, nie myśl o tym, że koniecznie musisz mieć do tego własną platformę. Możesz skorzystać np. ze sklepu online kogoś innego (ja udostępniam taką możliwość np. moim kursantkom Akademii). Wiele osób rozpoczyna swoją sprzedaż u kogoś innego i nie ma w tym nic złego.

Możesz też sprzedawać nie mając żadnej platformy poprzez np. adres e-mail. Nie daj się zablokować przez brak. To, że nie masz platformy nie znaczy, że jesteś amatorem. Skup się na tym, co dla Twojego klienta jest najważniejsze.

Mit trzeci: Klientów jest trudno zdobyć

Na początku prowadzenia biznesu rzeczywiście możesz mieć takie myśli, ale to nie do końca tak wygląda. Klienci na rynku są, trzeba tylko odpowiedzieć na ich realną potrzebę. Co więcej lubią wydawać/wymieniać pieniądze na coś, co jest dla nich wartościowe.

Jeśli przekonasz ich, że Twoja usługa jest wymianą wartości (czas, uwaga, pieniądze za Twoją wiedzę i doświadczenie), bardzo chętnie zapłacą. Sprzedajesz rozwiązania na ważne problemy klientów.

I pamiętaj – Twój pierwszy produkt nie musi być gigantyczny, może być czymś małym, ale wartościowym.

Książka, którą chcę Ci polecić – „70 sposobów na rozkochanie klienta w Twoim biznesie online” Paweł Krzyworączka

Książka ta pomaga budować wartościowe relacje z klientem. Polecam Ci przeczytać tę książkę i wdrożyć w życie choć kilka sposobów. Ja wybrałam dla Ciebie z niej jak zawsze 3 myśli:

Myśl 1

Wejdź w buty swojego klienta i zacznij mówić jego językiem

Dowiedz się, gdzie bywa Twój klient, jakim językiem mówi, jakiego używa słownictwa, czym się interesuje i wykorzystaj je w komunikacji z innymi klientami. Przyniesie Ci to na pewno inspirujące efekty. Jeśli ktoś mówi Twoim językiem, czujesz się słuchana, uważna i zaopiekowana i z taką osobą chcesz pracować. Bądź nią dla swojego klienta.

Myśl 2

Szanuj czas swojego klienta

 Jeśli szanujesz czas, przestrzeń i wartości swoich klientów, oni będą szanowali Ciebie i poświęcą Ci swój czas, uwagę i pieniądze. Zadbaj o klientów. Jak możesz to zrobić? Zbadaj potrzeby swoich klientów i np. organizuj zajęcia, warsztaty, kursy w czasie, kiedy Twoi klienci mają czas.

Myśl 3

Dawaj więcej niż klient oczekuje

Dawaj swoim klientom więcej niż oczekują, ale nie przesadź z zasypywaniem ich wiedzą i bonusami. Jeśli natomiast dajesz niespodziankę, daj ją tym najbardziej aktywnym i zainteresowanym – pamiętaj, nie każdy jest na nie gotowy. Rób małe gesty, które robią dużą zmianę 🙂