Przygotuj się do sprzedaży swojej oferty online w 3 krokach

  • Nazwij to — każdy pomysł, któremu nadasz tytuł, albo nazwę – zaczyna żyć.
  • Pokaż to — czyli zorganizuj przedsprzedaż i zyskaj pewność siebie.
  • Podkreśl to — wzmocnij swój mindset i stwórz swoją strategię komunikacji. Twoje nastawienie do komunikacji jest ważne!

Autorka: Kaśka Żbikowska

Jestem strategiem marketingu //
Uczę zarabiać na wiedzy w internecie. Pasjonuję się projektowaniem usług stawiających w centrum człowieka. Pokazuję, jak łączyć świetny design, biznesową opłacalność i radość korzystania z naszych rozwiązań, aby zarabiać z przyjemnością //

Pracuję tylko z liderkami gotowymi, by zmienić świat. One nie czekają na zmiany. One są zmianą //

Napisz do mnie: 
kaska@digitalgirls.pl

 

Nazwij, pokaż i podkreśl to, co chcesz sprzedać

[06:45] W tym odcinku podpowiadam, jak przygotować się do wypuszczenia i do sprzedaży swojej oferty – jak zawsze daję wskazówki w 3 krokach. Gdybym miała sprowadzić je do jednego tylko zdania, brzmiałoby ono tak − Kluczowe jest, abyś coś, co chcesz sprzedawać w sieci: nazwała, pokazała, a później podkreślała, że to zrobiłaś

[07:28] Nazwanie – jeśli chcesz zarabiać na sprzedawaniu wiedzy w sieci, musisz najpierw jasno to sobie powiedzieć i nazwać, że to robisz, nazwać to, że wypuszczasz ofertę na rynek, że chcesz przyciągać klientów. Musisz to sobie napisać w notesie – to jest magiczne działanie, które doprowadza do pierwszych efektów. Bo kiedy coś nazywasz, deklarujesz sobie i poniekąd światu, to zyskujesz punkt odniesienia, Twój pomysł budzi się do życia i powoli zaczyna być projektem. Wskazówki. Nazwij swój projekt – imieniem, hasłem, skojarzeniem − a Twoje myśli zaczną biec w kierunku tej inicjatywy, poczujesz, że już jesteś autorką czegoś, na co inni będą czekać. Nadanie imienia sprawi, że ta oferta najpierw będzie żyć w Twojej głowie, w Twoim notesie, a potem wypłynie na świat. Najpierw zadeklarujesz sama sobie, że chcesz to robić, a potem stworzysz mikroramy dla tego przedsięwzięcia. Zacznij od praktycznych parametrów – napisz  sobie, jaki jest cel tego przedsięwzięcia, dla kogo to tworzysz, komu chcesz pomóc, kiedy chcesz wystartować, w jakiej formule to stworzysz. Nazywając to wszystko, zyskasz silny start. I nie bój się, że to jest raz na zawsze – w każdej chwili możesz zmienić zdanie!

[13:30] Pokazanie – moment, w którym pokazujesz ofertę światu, jest kluczowy. Powiedz ludziom, że masz świetny sposób na rozwiązanie ich kłopotów. Mów jasno, precyzyjnie, co to jest! Wskazówki. Niektóre z nas wolą robić show z premiery swojej oferty. Inne z nas nie do końca lubią mówić głośno o tym, że dopiero zaczynają pracować nad czymś na poważnie. Wybierz sposób, który jest zgodny z Tobą i Twoim usposobieniem. Kluczowe − nie czekaj na moment, kiedy oferta będzie w 100% gotowa, żeby poinformować o niej świat. Bo niejednokrotnie miesiącami pracujemy nad ofertą, układamy ją w naszych głowach, notesach i mamy takie jakby „tajne biznesy” w naszych głowach (słowa Moniki Filarowskiej, które pożyczam i puszczam dalej w świat), a klienci nic o nich jeszcze nie wiedzą. I kiedy wreszcie startujemy z tą ofertą, to nie są nią zbytnio przejęci, zainteresowani. Dlatego ważne, abyś informowała ludzi, nawet wtedy, gdy dopiero zaczynasz nad czymś pracować. Bo w tym całym natłoku, odbiorcy potrzebują chociaż kilku informacji, przypominajek − że pracujesz nad czymś fajnym dla nich − żeby chcieli do Ciebie dołączyć i wykonali konkretną akcję, do której ich zachęcisz. Nie czekaj na lepszy moment! 

Download (pobierz MP3) 

iTunes (subskrybuj)

iTunes #DigitalGirl – tutaj możesz napisać recenzję podcastu

Mój profil na Instagram – tutaj codziennie publikuję wskazówki dla tworzących i sprzedających swoje produkty online

Przedsprzedaż to najlepsza strategia

[19:36] Najlepszą strategią jest zrobienie przedsprzedaży, nawet jeśli nie masz jeszcze gotowej oferty. Może to być prosty mail, prezentacja w Power Poincie czy post na Facebooku – takie mało intro, nad czym aktualnie pracujesz, żeby klienci mogli się do czegoś odnieść. Napisz, że robisz przedsprzedaż produktu, który stratuje np. za miesiąc. Pierwsi klienci mogą dostać zniżkę lub bonusowe materiały od Ciebie, a nawet zyskać więcej czasu z Tobą podczas kampanii. Jeśli to Twój pierwszy produkt, a są już osoby, które znają Cię z bloga czy z mediów społecznościowych, to być może one wręcz czekają na Twój produkt – że wreszcie zaprosisz je do płatnej inicjatywy. Pamiętam, kiedy po kilku latach prowadzenia pierwszego bloga wypuściłam na rynek swój pierwszy płatny kurs online „Kreatorka”, dostałam trzy maile od trzech różnych osób, które wprost dziękowały mi, że w końcu pozwoliłam im za coś zapłacić, bo tyle dobra dałam im w ostatnich latach. To było niezwykle wzruszające i uskrzydlające. Co więcej, przedsprzedaż jest świetną weryfikacją Twoich założeń o rzeczywistości.

Nieraz myślisz, że to, nad czym pracujesz, jest potrzebne odbiorcom, ale kiedy wypuszczasz to na rynek, spotykasz się z brakiem zainteresowania. Kampania przedsprzedażowa pozwoli na zebranie osób naprawdę zainteresowanych, które złożyły swoją deklarację na tyle, że już Ci zapłaciły. W całym etapie projektowania oferty, rozwiązania dla klientów, istotny jest moment badania rynku, który jako edukatorka powinnaś przeprowadzać. Ważne są słowa osób, które już zapłaciły za wejście np. do programu rozwojowego, bo one zadeklarowały, że mają problem, które chcą przy Tobie rozwiązać. One powiedzą, jakie są ich problemy teraz, czego oczekują dzisiaj i będziesz mogła dodać te elementy do tego projektu lub wzmocnić je, jeśli już tam są.

Najbardziej interesują Cię kontakty z osobami, które już teraz chcą z Tobą pracować. Organizowanie przedsprzedaży jest nieodzowne w dzisiejszym świecie – musisz mieć pewność, że ktoś czeka na Twoją ofertę, zanim jeszcze będzie gotowa.

Gotowość, Pieniądze, Komunikacja

[29:51] Ostatni krok – pokreśl to – chodzi o mindset, Twoje nastawienie do bycia przedsiębiorcą. Tu wybrałam dla Ciebie 3 myśli: 

*Jesteś już na to gotowa z tym wszystkim, co teraz masz − nie  czekaj na idealny moment.

**Pieniądze są OK – przyciągaj pieniądze, przyciągaj płacących klientów, bo biznes to relacje między ludźmi i dając coś komuś, możesz oczekiwać czegoś w zamian, dajesz rozwiązanie jego kłopotu, a ktoś może Ci zapłacić pieniędzmi, uwagą, czasem; żaden biznes nie istnieje bez płacącego klienta.

***Przygotuj strategię komunikowania tego światu – musisz wiedzieć, po co to robisz, dla kogo, i często o tym mówić. Ty sama powinnaś najpierw wiedzieć, komu najlepiej i w czym pomagasz, i dlaczego jesteś odpowiednim wyborem. Klient, wpadając na Twoją ofertę, musi mieć jasność, że Ty jesteś dla niego odpowiednią partnerką w tej chwili. Przygotowuj swoją strategię komunikacji, aby w Twoich kanałach, miejscach, gdzie spotykasz się ze swoimi potencjalnymi klientami, mieli oni dużo szans na zostanie Twoimi płacącymi klientami.

Moment, w którym pokazujesz ofertę światu, jest kluczowy.

Powiedz ludziom, że masz świetny sposób na rozwiązanie ich kłopotów.

Mów jasno, precyzyjnie, co to jest!

Gotowi na start // Pat Flynn

1 / Najpierw pomagaj innym, a potem ich pytaj – o radę, o wsparcie, o wypełnienie ankiety, czy wywiad pogłębiony. Pozwalaj im mówić. Ludzie kochają mówić o sobie.

2 / Zrób małe ćwiczenie — najpierw napisz, czego dotyczy Twoja oferta na 1 stronie. Następnie podkreśl najważniejsze korzyści, słowa kluczowe, opisy i… zmieść wszystko, co najważniejsze w 1 akapicie. A kiedy już będziesz myśleć, że bardziej się tego nie da skrócić — stwórz 1 zdanie. Totalną esencję.

3 / Przedsprzedaż to najlepszy sposób na zweryfikowanie swojej oferty. Nie tylko zyskujesz kolejne doświadczenie sprzedażowe (bezcenne), nowych klientów i środki finansowe, ale przede wszystkim — dzięki działaniu, a nie gdybaniu — budzisz wewnętrzną motywację.

>>> Link do księgarni

książka na dziś – Gotowi na start – Pat Flynn

[35:06] Na koniec tradycyjnie polecam książkę. Tym razem jest to „Gotowi na start” (Will to fly) Pata Flynna. To lektura o stracie w biznesie, eksperymentowaniu, podejmowaniu pierwszych prób, a także walce z własnymi, często niewspierającymi przekonaniami. A oto 3 myśli na wynos dla Ciebie. 

*Najpierw pomagaj innym, a dopiero potem ich o coś pytaj i proś – klient lubi czuć Twoje zainteresowanie, oczekuje wejścia w relację z nim. Pozwalaj mu mówić i pytaj, a dopiero potem poproś o jakąś przysługę.

**Kiedy dopiero projektujesz swoją ofertę, to masz w głowie natłok pomysłów, a nasi klienci najczęściej nie mają zbyt wiele czasu. Wypróbuj technikę Pata: przygotuj opis tego, w czym chcesz pomagać najpierw na jednej stronie A4, podkreśl słowa kluczowe i najistotniejsze elementy, potem spróbuj to wszystko zmieścić w jednym akapicie, a na końcu zmieść całą ofertę w jednym zdaniu, które będzie esencją i może być nawet tytułem Twojej oferty czy leadem na Twoim Landingu.

[43:05] ***Przedsprzedaż jest jednym z elementów weryfikacji naszego pomysłu na biznes i produkt. Określ, co oznacza dla Ciebie sukces, cel ze sprzedaży. Podaj to sobie dokładnie w cyfrach. Kiedy robisz przedsprzedaż, zyskujesz informację z działań, które już podjęli Twoi odbiorcy. Zostali przyciągnięci przez Ciebie i coś kupili, coś już sobie wyobrazili, a Ty masz ten punkty odniesienia, żeby z nimi o tym rozmawiać. Przedsprzedaż pomaga Ci zbierać doświadczenie. Im więcej sprzedajesz, tym bardziej oswajasz się z tym procesem. W przedsprzedaży zarabiasz − to już jest produkt cyfrowy, przynoszący pieniądze − oraz zyskujesz motywację do dalszego działania. 

Pin It on Pinterest

Share This