Co warto zrobić dziś, aby za kwartał widzieć efekty (także na koncie) cz. 1

    • Dlaczego zarabianie jako edukatorka online nie zawsze jest łatwe i przyjemne?
    • Skąd wiedzieć, na jakich zadaniach warto się skupić, aby zrealizować tylko sensowne działania w nadchodzącym kwartale?
    • Jak wybrać temat na nasz produkt cyfrowy, który będzie zarabiał dla nas?

    Autorka: Kaśka Żbikowska

    Jestem strategiem marketingu //
    Uczę zarabiać na wiedzy w internecie. Pasjonuję się projektowaniem usług stawiających w centrum człowieka. Pokazuję, jak łączyć świetny design, biznesową opłacalność i radość korzystania z naszych rozwiązań, aby zarabiać z przyjemnością //

    Pracuję tylko z liderkami gotowymi, by zmienić świat. One nie czekają na zmiany. One są zmianą //

    Napisz do mnie: 
    kaska@digitalgirls.pl

     

    Wybierz cele z duszą

    [03:06] W tym odcinku opowiadam o 2 kluczowych elementach (2 pozostałe poznasz w podcaście DG21), które powinnaś uwzględnić, aby zobaczyć upragnione efekty w biznesie i na koncie bankowym już w kolejnym kwartale.      

    [06:52] Po pierwsze – zastanów się, jaki rezultat chciałabyś mieć na koniec tego kwartału (niezależnie od tego, w którym miesiącu roku słuchasz tego podcastu). Pomyśl o tym, jak o celach z duszą, czyli rzeczach, które naprawdę chcesz zrobić, ożywić, zmaterializować, i zapisz je w swoim notesie czy dzienniku obserwacji. Kiedy mówię o celach z duszą, mam na myśli to, abyś określiła cel tego kwartału bardzo realnie i stwierdziła, że to jest to, czego pragniesz, co posunie Twój biznes o krok do przodu i powoli Ci zarobić. Te cele powinny być zuchwałe i podrywające Cię z krzesła, ale jednocześnie konkretne, realne i możliwe do zrealizowania dzięki zasobom, którymi w tej chwili dysponujesz. 

    [12:25] Odpowiedz sobie, ilu klientów pragniesz pozyskać i w jakiej formule chcesz z nimi pracować. Czy będą to klienci premium, czy masowi, czy tacy, którzy znajdą Cię dzięki reklamie na Facebooku i zdecydują się na współpracę, ponieważ próg wejścia będzie niski? A może będą to klienci wymagający dłuższej relacji z Tobą, aby Ci zaufać i wejść we współpracę? 

    Download (pobierz MP3) 

    iTunes (subskrybuj)

    iTunes #DigitalGirl – tutaj możesz napisać recenzję podcastu

    Mój profil na Instagram – tutaj codziennie publikuję wskazówki dla tworzących i sprzedających swoje produkty online

    Załóż swoją magiczną pelerynę

    [13:45] Pamiętaj, że edu-biznes online to tworzenie rozwojowych produktów, które mają wesprzeć Twoich klientów. To praca, która nie dzieje się przy okazji − musisz ją wykonać. Jeśli tworzysz produkty, to będziesz je sprzedawać, a sprzedawanie to systematyczne działania – też nie przy okazji – i budowanie relacji. Budujesz w każdej chwili – poprzez transmisje live, podcasty, newslettery – zawsze, kiedy zabierasz głos i poświęcasz komuś swoją uwagę. A gdy już tworzysz produkt, to wchodzi element promocji, pokazania oferty światu. Tutaj ponosisz ryzyko, że wystawisz się na osąd innych ludzi i ten feedback nie zawsze będzie taki, jak oczekujesz. Musisz się z tym liczyć. 

    [21:40] Ja wizualizuję to sobie w ten sposób, że zakładam taką magiczną pelerynę, która mnie chroni. Wiem, że to, co robię, będzie poddane osądowi, ale jednocześnie zdaję sobie sprawę z tego, które komentarze są dla mnie ważne i wartościowe. Jeśli ktoś daje mi konstruktywną opinię, to ja ją chętnie przyjmuję. Jestem absolutnie przekonana, że da się zarabiać w sieci na naszej wiedzy. Sama to robię od kilku lat i mam efekty. Jednak wszystko wymaga planu, ścieżki dotarcia do tego. Często będzie to wyboista droga, która wymaga czasu i pracy. 

    Dlatego Ty teraz decydujesz, do jakiego efektu chcesz doprowadzić siebie i swój biznes za kwartał. To będzie Twój cel z duszą, który ożywisz. Na tym się skup, a resztę pomysłów zaparkuj. 

    pomyśl – w czym chcesz pomagać?

    [25:48] Drugi element – jaki jest temat, którym się zajmiesz? Czyli, w czym najbardziej pomagasz swoim odbiorcom?

    Znajdź problem u pewnej grupy osób, który najlepiej potrafisz rozwiązać. Mówiąc w przenośni – podaj im skuteczny lek na silny ból migrenowy, który obecnie odczuwają.

    To rozwiązanie możesz oprzeć na osobistych doświadczeniach, na zasadzie – Ty już tam byłaś, wiesz jak wyjść z tej trudnej sytuacji i umiesz wyprowadzić z niej Twoich klientów.

    Jestem absolutnie przekonana, że da się zarabiać w sieci na naszej wiedzy. Sama to robię od kilku lat i mam efekty.

    Jednak wszystko wymaga planu, ścieżki dotarcia do tego. Często będzie to wyboista droga, która wymaga czasu i pracy. 

      Marketing 4.0 // Philip Kotler

      1 / Nowa ścieżka klienta – zamiast AIDA –> 4A (aware, attitude, act, act again)

      2 / Offline coraz częściej przenika się z online – jak zrobić to z sensem?

      3 / Nowy kształt lejka relacji  marketingowego – a może u Ciebie to wcale nie lejek, a trąbka, albo rybka? Sprawdź!

      >>> Link do księgarni

      książka na dziś – Marketing 4.0 – Era Cyfrowa- Philip kotler

      [30:12] Jak w każdym odcinku, polecam inspirującą książkę. Tym razem jest to Marketing 4.0 – Era cyfrowa” Philipa Kotlera, z której wyciągnęłam 3 myśli dla Ciebie. 

      *Ścieżka zakupowa Twojego klienta zmieniła się wraz z nastaniem ery cyfrowej – autor przywołuje model 4A, który jest dostosowany do ery internetu i opiera się na 4 punktach: świadomość (aware), stosunek (attitude), działanie (act), ponowne działanie (act again). Kluczowa jest tutaj myśl, że lojalny klient to nie tylko ten, który wraca i kupuje od nas ponownie, ale ten, który poleca nas dalej. Powinno nam zależeć nie tylko na jednym akcie zakupowym, ale też na tym, aby nasz klient wrócił z kolejnymi klientami. 

      **Online i offline coraz bardziej się przenikają – nie da się robić dobrego biznesu, siedząc w samym onlajnie albo tylko i wyłącznie działając stacjonarnie. Zastanów się, jak Twój offline dołączyć do onlajnu, aby te ścieżki nawzajem się przenikały.  

      ***Skoro ścieżki klienta się zmieniają, to lejki sprzedażowe też – jak wygląda lejek, każda z nas wie – jest szeroki na przodzie i bardzo wąski na samym końcu. Wiele z nas sądzi, że każdy biznes online ma właśnie taki kształt. Czyli w internecie istnieje szeroka grupa nieznajomych, z której nieco węższe grono trafia na nas w sieci i te osoby stają się naszymi znajomymi. Następnie, wchodząc w głębsze relacje z nami, zmieniają się w obserwatorów, czytelników. Z tego jeszcze węższa grupa osób staje się naszymi klientami, a finalnie – najwęższa – ambasadorami marki. Tymczasem proces sprzedaży nie musi mieć kształtu lejka, bo ta grupa, w której znajdują się nasi ambasadorzy, niekoniecznie musi być najwęższa. Istnieją takie produkty i usługi, np. premium, w przypadku których klienci nie kupują ponownie, ale stają się orędownikami naszych marek. Wtedy ten proces przybiera inny kształt zamiast lejka (o innych kształtach autor wspomina w książce – koniecznie przeczytaj).