Znajdź swój unikalny głos
- Komu dedykuję podcast, kim jest Edukatorka Przyszłości i dlaczego warto, abyś została jego słuchaczką?
- Jakie jest „moje dlaczego” i jakie mam plany co do podcastu?
- 3 magiczne pigułki z wiedzą o tym, jak tworzyć autorskie formaty treści do internetu.
Autorka: Kaśka Żbikowska
Jestem strategiem marketingu //
Uczę zarabiać na wiedzy w internecie. Pasjonuję się projektowaniem usług stawiających w centrum człowieka. Pokazuję, jak łączyć świetny design, biznesową opłacalność i radość korzystania z naszych rozwiązań, aby zarabiać z przyjemnością //
Pracuję tylko z liderkami gotowymi, by zmienić świat. One nie czekają na zmiany. One są zmianą //
Napisz do mnie:
kaska@digitalgirls.pl
zostań edukatorką przyszłości – rusza podcast #digital girl
Witam Cię w moim podcaście #DigitalGirl – Zostań Edukatorką Przyszłości. Mam na imię Kaśka i jestem szefową magicznej grupy #DigitalGirls oraz twórczynią programów rozwojowych online i autorką dwóch książek. Na co dzień pracuję w korporacji jako project managerka. Cała moja ścieżka zawodowa w ostatnich latach krąży wokół wspierania w rozwoju. Mam w sobie głęboko zakorzenioną potrzebę budzenia odwagi i sprawczości w osobach, z którymi pracuję. Słynę też z tego, że ożywiam pomysły i robię to naprawdę sprawnie.
Komu i dlaczego dedykuję ten podcast?
[04:35] Kiedy przychodzi taki moment, że chciałybyśmy dzielić się naszą wiedzą, to bardzo często brakuje nam przekonania, że jesteśmy już na to gotowe. Z takimi kobietami najczęściej pracowałam w ostatnich latach i to im – edukatorkom przyszłości – dedykuję ten podcast. Bliska mi jest myśl, że idealny moment nie istnieje. Idealny moment jest teraz – z tymi zasobami, które już mamy. To najlepszy czas, by zacząć rozwijać się tak, jak marzymy. Tylko umiejętne zaprojektowanie procesów rozwojowych może przyczynić się do uzyskania przez naszych klientów efektów, jakich pragną. Wiele z nas wpada w taką pułapkę – że jeżeli jesteśmy w czymś świetne, to powinnyśmy zaprojektować kurs online i sprzedawać go w sieci. Oczywiście mnóstwo ekspertek stworzy wspaniałe kursy, natomiast te z nas, które nie mają przygotowania do uczenia w sieci, mogą popełnić bardzo dużo błędów na tej ścieżce. Dlatego ja mam w sobie potrzebę szerzenia wiedzy o tym, jak być świadomą edukatorką przyszłości, która skutecznie zamienia swoje pasje w użyteczne produkty cyfrowe.
Download (pobierz MP3)
iTunes (subskrybuj)
iTunes #DigitalGirl – tutaj możesz napisać recenzję podcastu
Mój profil na Instagram – tutaj codziennie publikuję wskazówki dla tworzących i sprzedających swoje produkty online
3 główne powody, dla których uruchomiłam ten podcast
[14:00] #1 Lubię eksperymentować i szybko sprawdzać pomysły, które do mnie przychodzą. Jeszcze nigdy nie robiłam produktu wyłącznie w formacie audio. Odkryłam mocną stronę, którą jest opowiadanie i teraz będę mogła ją wykorzystać w praktyce.
2# Lubię być blisko. Oznacza to tyle, że uwielbiam być blisko moich odbiorców, słuchać potrzeb osób, którymi się otaczam. Dzięki tej formie szybciej przekażę wiedzę, której nie zdążyłabym np. zawrzeć w poście na blogu – w podcaście będzie po prostu dużo sprawniej.
#3 Uwielbiam wyzwania. Podcast jest czymś nowym – to płaszczyzna do nauki i zrobienia wielu rzeczy po raz pierwszy.
[17:00] Jakie mam plany co do tej audycji?
Planowo jeden sezon ma się składać z 13 odcinków. W każdym z nich podejmę odrębną tematykę. Ponieważ uwielbiam trójki, to za każdym razem otrzymasz ode mnie 3 magiczne pigułki wiedzy, dzięki którym zrobisz jeden krok do przodu i poczujesz, że się rozwijasz, a Twoje pomysły znajdują ujście. Będę także zapraszała gości oraz przekazywała Ci inspiracje z książek, które pochłaniam nałogowo. Każdorazowo dostaniesz na wynos 3 ważne myśli z jednej z takich lektur.
jak tworzyć unikalne formaty treści?
[20:40] Skoro wstęp mamy już za sobą, to śmiało mogę przejść do tematu pierwszego odcinka, jakim jest tworzenie unikalnych formatów treści.
To niezwykle ważne, aby odnaleźć swój unikalny głos, dotrzeć do swoich odbiorców i odmienić ich życie na lepsze.
W każdej z nas drzemie unikalna mieszanka cech, osobowości, wiedzy, emocji oraz doświadczeń. I kiedy połączymy to wszystko w całość, stworzymy bardzo unikalny koktajl. Jeżeli spojrzysz na siebie jako na mieszankę tych elementów, to możesz znaleźć w sobie moc, której nie mają inni. Nie chodzi o to, że jesteś lepsza od innych, tylko po prostu jesteś sobą – jesteś unikalna, wyjątkowa i taką unikalną wartość możesz zaoferować światu.
Musisz odkryć swoje talenty, mocne strony i zrobić z nich praktyczny użytek.
Nie skupiaj się na tym, czego jeszcze nie masz. Pomyśl, w czym już kiedyś pomogłaś i dlaczego ludzie przychodzą do Ciebie po poradę, co jest tematem, który ich do Ciebie przyciąga. Odpowiedz sobie bardzo szczerze. To pomoże Ci w kreowaniu Twojej ścieżki edukatorki przyszłości. Bo każda edukatorka musi mieć zasoby, których będzie używała w ramach swoich projektów cyfrowych. W tym miejscu bardzo Ci polecam zrobienie testu Gallupa, który wskaże Twoje naturalne mocne strony.
Najważniejsze to odkryć, w czym jesteś dobra, robić to bez żadnego wahania, i słuchać, w czym naprawdę pomogłaś ludziom.
Jestem pewna, że jeśli dowiesz się, co jest Twoim koktajlem talentów, to będziesz mogła zbudować na tym konkretną wartość dla Twoich odbiorców.
[28:00] Aby naprawdę stworzyć ten unikalny format treści, wydobyć swój unikalny głos i pokazać go światu, nie wystarczy tylko praca ze swoim notesem, zrobienie takiego testu i opisanie sobie wszystkiego na kolorowej kartce. To ważny początek, który jeszcze nie oznacza działania. Działanie rozpoczyna się wtedy, gdy przygotujesz swój konkretny format. A format to nic innego jak połączenie formy i treści – np. podcast, blog. Od Ciebie zależy, w jakiej formule czujesz się najlepiej i w jakiej zrealizujesz te swoje mocne strony. Inspirację w kwestii wyboru formatu znajdziesz także w moim e-booku „33 ekscytujące pomysły na produkt online, który nie jest kursem online”.
Wybór formatu jest tylko na jakiś czas, nie na zawsze. W każdej chwili możesz zmienić zdanie.
[37:25] Z tego odcinka zapamiętaj te 3 ważne kroki – #1 najpierw odkryj swoje mocny strony, #2 potem zrób rozeznanie rynku i wybierz format, który się u Ciebie sprawdzi, #3 na końcu zrób eksperyment i stwórz produkt cyfrowy (na teraz, nie na całe życie), dzięki czemu sprawdzisz zainteresowanie Twoich odbiorców, a także siebie w tej formule.
Miej więc w sobie odwagę i gotowość do eksperymentów.
Dlaczego uruchomiłam podcast:
1. Lubię eksperymentować.
2. Lubię być blisko.
3. Uwielbiam wyzwania.
Najważniejsze to odkryć, w czym jesteś dobra, robić to bez żadnego wahania, i słuchać, w czym naprawdę pomogłaś ludziom.
Działanie rozpoczyna się wtedy, gdy przygotujesz swój konkretny format.
A format to nic innego jak połączenie formy i treści – np. podcast, blog. Od Ciebie zależy, w jakiej formule czujesz się najlepiej i w jakiej zrealizujesz te swoje mocne strony.
Wielka Magia // Elizabeth Gilbert
1 / Większość pomysłów została już zrealizowana… ale nie przez Ciebie
2 / Nie bój się dzielić pomysłami.
3 / Nie bój się zaczynać od nowa, nie bój się oddawać pomysłów, które na ten moment nie są już dla Ciebie ważne.
książka na dziś – wielka magia – elizabeth Gilbert
[43:00] Na zakończenie przedstawiam Ci książkę „Wielka magia” Elizabeth Gilbert. Oto 3 inspirujące myśli dla Ciebie na wynos.
*Większość pomysłów została już zrealizowana… ale nie przez Ciebie. Wiele z nas martwi się, że tak trudno być oryginalnym w dzisiejszym świecie. Nawet jeśli ktoś już wcześniej zrobił to, co Ty chcesz zrobić, to ten produkt i tak jest inny, bo oparty na innych doświadczeniach. Myśl o sobie jak o kimś twórczym i oryginalnym, nie przez to, że wymyśliłaś coś na nowo, ale przez to, że jesteś wystarczająco wyjątkową mieszkanką wiedzy, doświadczeń i emocji, aby wypuścić na świat coś ciekawego.
**Nie bój się dzielić pomysłami. Często boimy się, że jeśli choćby wspomnimy o naszym pomyśle, np. w grupie na Facebooku, to ktoś sprzątnie nam go sprzed nosa. Dzielenie się pomysłami nie jest niczym złym, jeśli mamy w sercu przekonanie, że druga strona jest w stanie skorzystać z tego, jak my ten pomysł zaprezentujemy. Nie bój się już we wczesnej fazie projektowania swoich produktów mówić, że to robisz.
***Nie bój się zaczynać od nowa, nie bój się oddawać pomysłów, które na ten moment nie są już dla Ciebie ważne. Rozstawanie się z pomysłami nie jest niczym złym – być może ktoś inny podejdzie do nich z nową energią. Ta myśl pomogła mi spojrzeć inaczej na moją listę niezrealizowanych zamierzeń. Zachęcam i Ciebie, abyś podchodziła do pomysłów jak do takich bytów, które mogą pojawić się w Twoim życiu, jeśli traficie na siebie – Ty i pomysł – w odpowiednim czasie. Pozbycie się żalu w sobie i pożegnanie niezrealizowanych pomysłów sprawi, że zrobisz miejsce na nowe i być może stworzysz coś jeszcze bardziej wartościowego.
Jestem bardzo zadowolony, że wszedłem na ten artykuł. Wielu osobom wydaje się, że mają rzetelną wiedzę na ten temat, ale niestety tak nie jest. Stąd też moje miłe zaskoczenie. Jestem pod wrażeniem. Zdecydowanie będę polecał to miejsce i często wpadał, by zobaczyć nowe posty.