fbpx

Jak zadbać o siebie, kiedy jesteś przemęczona dbaniem o innych w sieci, prowadzeniem działalności i w ogóle działaniem online?

[03:00] Chcemy spojrzeć na ten temat z nieco innej strony. W naszym przekonaniu nie chodzi tylko o to, jak zarządzamy naszym czasem, kalendarzem i jakie zadania realizujemy. Najpierw trzeba zarządzić swoją własną rolą w swoim biznesie i zdecydować, kim jesteśmy w tym przedsięwzięciu.

W biznesach opartych o wiedzę i doświadczenie musimy zadbać również o siebie. Każdego dnia masz listę zadań, priorytetów, ale jeżeli nie wpiszesz na nią samej siebie, swojego czasu, samopoczucia, dobrostanu – samo się to nie zadzieje. I powiemy Ci, że my także musimy sobie o tym przypominać każdego dnia.

AUDIO ZE SPOTKANIA

SKRÓCONA NOTATKA ZE SPOTKANIA

#1. Mindset przede wszystkim

[5:00] Kiedy zaczynasz działania w sieci, to najczęściej jeszcze nie wiesz, w jakim kierunku podążać. Wtedy chcesz być dosłownie wszędzie, pisać posty, tworzyć swoją WWW oraz przeprowadzać eksperymenty. To trudny czas, bo nie masz jeszcze namacalnych efektów swoich działań, a przecież cały czas pracujesz. W końcu jesteś tak zmęczona, sfrustrowana, że chwilami masz ochotę to wszystko rzucić.

[8:00] Drugi etap zaczyna się, gdy już wiesz, co u Ciebie działa najlepiej, pojawiają się klienci. Jest ich coraz więcej, w związku z tym Ty pracujesz coraz więcej. Oczywiście cieszysz się ze swoich efektów, także na koncie bankowym, ale powoli czujesz się zmęczona, bo mimo że pewne rzeczy się zmieniły, to Twój mindset wciąż pozostaje bez zmian. Dalej więc robisz wszystko, czym zajmowałaś się w fazie testowania (posty, grafiki, grupa na FB itd.), ale dodatkowo pracujesz z klientami. Zarabiasz, jesteś już w innym miejscu niż na początku, lecz nadal nie ustaliłaś sobie priorytetów i nie odcięłaś pewnych zadań, które wcale nie rozwijają Twojego biznesu. Dzieje się tak, bo być może cały czas masz w głowie myśl: a co się stanie, kiedy klienci przestaną przychodzić?; co się wydarzy, gdy teraz nie przyjmę tego zlecenia, a inny klient się nie pojawi? Wciąż jest w Tobie ten lęk oraz brak ugruntowanego myślenia, że jesteś w innym miejscu i możesz mówić „nie”.

#2. Twoje zasady mogą zmieniać się z czasem

[11:10] Kaśka przez kilka lat prowadziła grupę na FB, wkładając w nią mnóstwo serca i czasu, aż zorientowała się, że wśród tej szerokiej społeczności nie ma jej klientek. A wiadomo, że każdy, kto jest przedsiębiorcą, ma jedno główne zadanie – zarabiać pieniądze. To Ty musisz podjąć decyzję, jaką rolę pełnisz w swoim biznesie. Pamiętaj też, że niezależnie, jakie zasady ustaliłaś kiedyś, zawsze możesz je zmienić. A wręcz potrzebujesz je zmienić w miarę rozwoju działalności. Na początku jesteś zadowolona z każdej osoby, która interesuje się tym, co robisz, ale Twoja sytuacja zmienia się z czasem. I okazuje się, że kiedyś mogłaś godzinami bywać na Messengerze, wspierając ludzi z grupy na FB, a teraz potrzebujesz relaksu, bo jesteś „przebodźcowana”.

Wiadomo, że kiedy wyślesz wiele wiadomości prywatnych, to pewna liczba osób na nie odpowie. Każda akcja z Twojej strony prowadzi do określonych reakcji. Musisz pamiętać, jak Ty reagujesz na te rzeczy, jaki masz poziom energii, co sprawia, że „ładujesz” akumulatory. Być może ciągłe kontakty z ludźmi w grupie na FB będą Cię męczyć. Więc po co ją prowadzić, skoro nie ma tam Twoich klientów? Biznes nie polega na wiecznym siedzeniu przed laptopem. Oprócz tego jest życie, z którego chcesz korzystać, prawda?

[18:00] Kiedy już pracujesz z fajnymi ludźmi, zarabiasz fajne pieniądze, zastanów się, czy to jest coś wystarczającego? Czy nadal musisz pracować np. w weekendy, żeby zarobić te kilka tysięcy złotych więcej, jeśli wiesz, że ucierpią na tym relacje z bliskimi lub nie znajdziesz czasu na własne przyjemności.

#3. Usuń z listy te zadania, które nie rozwijają Twojego biznesu

[21:00] Ludzie mogą mieć wiele oczekiwań wobec Ciebie i wobec tego, jak prowadzisz biznes czy profile w mediach społecznościowych. Lecz jeśli Ty wiesz, jaką rolę spełnia Twój biznes, Twoje konto na IG i widzisz, że te działania przynoszą rezultaty Tobie oraz odbiorcom, to nie musisz spędzać tam więcej czasu, niż trzeba. Zastanów się, czy masz przestrzeń, by codziennie robić Stories na IG, a przede wszystkim, czy to przyczynia się do rozwoju Twojego biznesu.

Zaprojektuj to tak, by robić wszystko zgodnie ze swoją energią, temperamentem, zamiast podążać za panującymi trendami. Nie ustalając pewnych priorytetów na samym początku, sama dokładasz sobie pracy. Co więcej, możesz zagubić się w szeregu zadań, które nie przynoszą rezultatu.

 #4. To Ty decydujesz, jaki problem chcesz mieć

[25:00] Gdy robisz eksperymenty, to sprawdzasz, co działa, a co nie. Wtedy rezygnujesz z czegoś, co nie daje skutków, zamiast ciągnąć wszystko naraz. Jest wiele sposobów zarabiania w internecie, więc możesz dobrać metodę, która będzie dopasowana do Twojego stylu życia oraz potrzeb – Twoich i klientów.

[29:00] Jeżeli jesteś solopreneurką – nie zatrudniasz ludzi w swoim zespole i chcesz miesięcznie generować określone kwoty – to masz wiele ścieżek, które Cię do tego doprowadzą. Zupełnie inaczej pozyskuje się np. dwóch klientów w miesiącu na usługę premium niż wiele osób na konsultacje indywidualne, a jeszcze inaczej klientów do kursu online.

To Twoja decyzja – jakie pieniądze chcesz wygenerować w swojej firmie, jaką drogę wybierzesz i „jaki chcesz mieć problem”. A pozyskanie klienta to dopiero początek – potem pracujesz z tymi ludźmi, tworzysz kursy, przygotowujesz się do konsultacji. Więc jeśli podejmiesz decyzję, weź odpowiedzialność za to, jakimi ścieżkami podążasz, bo Ty masz na to największy wpływ.

#5. To jest OK czasem zrobić minimum

[33:00] Nieraz zewnętrzne okoliczności, np. pandemia, nakładają na nas dużą presję i nie możemy pracować tak, jak sobie założyłyśmy. Wtedy, bez wyrzutów sumienia, warto powiedzieć sobie: robię minimum i to jest OK. I skupić się na przetrwaniu, bo wówczas masz na głowie inne rzeczy i nie jesteś w stanie pociągnąć więcej spraw.

Są też sytuacje, że musisz szybko sfinalizować projekt dla klienta i nie możesz pozwolić sobie na to minimum, ale zachęcamy Cię, abyś ustalała sobie dużo szersze widełki czasowe, ponieważ może przyjść kryzys twórczy i zmęczenie. Zawsze miej to na uwadze.

Co więcej, warto robić sobie wolne dni – naprawdę wolne, kiedy w ogóle nie zajmujesz się pracą. Spróbuj, a zobaczysz, jak wiele to daje.

[38:00] Pewne tematy możesz zaparkować na pewien czas albo w ogóle przestać je realizować. Jeśli często powtarzasz, że nie masz siły, jesteś zmęczona, Wszechświat to słyszy i nagle magicznie zwalnia Ci tę przestrzeń, żebyś mogła odpocząć. Lecz jeśli poświęcisz czas na robienie rzeczy zbędnych, to możesz nie mieć energii na to, by przyszedł do Ciebie płacący klient, ponieważ skupiasz ją zupełnie gdzieś indziej.

Pamiętaj, nic nie zadzieje się samo. Także Twoje samopoczucie w Twoim biznesie to nie overnight success.

Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób reklamy na FB pozwalają nam wygenerować przychód na poziomie 80 000 zł miesięcznie?

Zapisz się na listę oczekujących na bezpłatne szkolenie

Pokażemy Ci, jak skutecznie wykorzystywać reklamy na Facebooku i Instagramie, do budowania listy mailingowej, sprzedaży kursów online, ebooków, warsztatów i konsultacji 1-1. Szkolenie będzie dostępne w pierwszej połowie kwietnia 2021.

.