fbpx

Jak zacząć budować z sensem swoją obecność w sieci, kiedy jesteś totalnie na początku i nie masz pomysłu na własną ofertę, ani nie wiesz, kim jest Twój klient?

[02:33] W sieci wprost zalewają nas najróżniejsze treści. Możemy odnieść wrażenie, że bycie online jest równoznaczne z produkowaniem postów, ale to nieprawda. Nie wpadaj w tę pułapkę. Twoim zadaniem w internecie jest znalezienie ludzi, którzy zapłacą Ci za to, co chcesz zaoferować.

Zapewne zadajesz sobie teraz pytanie: to jak mam budować biznes, jeśli nie jestem obecna na Instagramie lub Facebooku i nawet nie bardzo chcę tam być?

AUDIO ZE SPOTKANIA

SKRÓCONA NOTATKA ZE SPOTKANIA

#1. Nie zaczynaj od contentu – zacznij od poznania swojego klienta

Pomyśl o tym w ten sposób: treści w internecie mają sens tylko wtedy, gdy są adresowane do konkretnych ludzi. Najpierw musisz wiedzieć, kim jest Twój klient. Od tego zacznij.

[07:30] Wiele naszych kursantek na samym początku ma problem z określeniem swojej niszy. Jednak gdy już zrozumieją, jakiej grupie osób pomagają, to nagle tworzenie treści staje się bardzo proste. Nie muszą tygodniami zastanawiać się, co napisać w social mediach.

Nasz flagowy program #SHIFT świetnie pokazuje, że ścieżka pozyskiwania klienta w biznesie jest zawsze taka sama. W #SHIFT masz 13 kroków do przejścia, a pominięcie któregoś z nich powoduje, że w końcu i tak musisz wrócić po ten brakujący element. Naprawdę nie da się inaczej. Nie pozyskasz płacącego klienta w inny sposób, niż pracując z nim.

#2. Nie bądź onlajnową fabryką treści – bądź osobą, która realnie pomaga klientom

[10:50] Wiesz, że zawsze opowiadamy o rzeczach, których same doświadczyłyśmy. My także na pewnym etapie naszej drogi chciałyśmy być takimi fajnymi fabrykami treści. A to nie jest ani dobry początek, ani koniec. Ścieżka klienta nie zaczyna się tam ani nie kończy. Dlatego zamiast być onlajnową fabryką treści, bądź osobą, która realnie pomaga ludziom i zarabia pieniądze dzięki internetowi.

[12:00] Jeśli już komuś pomogłaś – bo specjalizujesz się w danej dziedzinie – to masz fundament pod dookreślenie, kim jest reprezentant Twojej niszy. I ta osoba będzie definiować całą grupę ludzi, z którymi nawiążesz współpracę. Zdecydowanie każdy biznes zaczyna się od pierwszego klienta.

Kiedy sprawdzisz, kim jest Twój klient, to będziesz wiedzieć, czego on potrzebuje i w jaki sposób do niego mówić. Wszystkie treści, które stworzysz, będą po to, by go wyedukować, pomóc mu lub pokazać, na czym się znasz, aby był gotowy pracować właśnie z Tobą. Zatem widzisz – social media nie są celem w budowaniu Twojego biznesu online – są jedynie środkiem.

#3. Kieruj swoje treści do konkretnej grupy odbiorców – tylko wtedy ma to sens

[14:10] Zamiast opierać się na swoich wyobrażeniach, zbierz jak najwięcej doświadczeń z pracy z żywym człowiekiem, ponieważ tylko wtedy będziesz w stanie zdecydować, co dalej. Ważne – nie decydujesz raz na zawsze. Wystarczy, że postanowisz, iż w ciągu kilku najbliższych miesięcy będziesz pracować akurat z tymi ludźmi. Po jakimś czasie – już zarabiając – zaczniesz jeszcze lepiej rozumieć, dla kogo to wszystko robisz i bardziej zawęzisz niszę oraz doprecyzujesz idealnego klienta. Dzięki płatnym współpracom dowiesz się więcej o rynku i zdecydujesz, z kim Ci jest po drodze. Ale dowiesz się tego, pracując z konkretnymi ludźmi, a nie z postami na Facebooku.

[19:00] Może się okazać, że styl życia, jaki prowadzisz, służąc danej grupie ludzi, rozminął się z Twoimi oczekiwaniami. Czasem warto powiedzieć pewnym rzeczom „nie”. Nie we wszystkim, w czym jesteś dobra, musisz pomagać i zarabiać na tym pieniądze.

[22:05] To jak w takim razie „przebić” się w internecie, gdzie ludzie publikują tonę treści? Kieruj swoje posty do bardzo precyzyjnie określonej grupy odbiorców – najlepiej już w tytule to zakomunikuj, żeby przykuć ich uwagę. Kiedy dasz drugiemu człowiekowi wartość, której potrzebuje, to nawet gdy przez jakiś czas nie będziesz publikować treści, on nadal będzie miał powód, żeby odwiedzić Twoje archiwalne posty na IG lub Facebooku, kliknąć lajka, dodać komentarz czy kupić coś u Ciebie.

 #4. Stwórz prostą ścieżkę, by dotrzeć do klienta

[27:05] Kiedy jesteś na początku budowania biznesu online, stwórz prostą ścieżkę, której celem będzie: 

  • zainteresowanie sobą klienta,
  • wejście z nim w relację (by Ci zaufał),
  • nawiązanie z nim współpracy (płatnej, darmowej, barterowej).

Na początku sformułuj sobie w głowie założenie – co chcesz osiągnąć w ramach tej ścieżki. Może planujesz współpracę z jedną lub kilkoma osobami, nad zagadnieniem, które chcesz rozwijać w swoim biznesie. Wówczas Twoim zadaniem będzie znalezienie ludzi, którzy poruszają temat w Twojej specjalizacji, i zagadanie do nich. Nie musisz tworzyć w tym celu własnych treści – wystarczy, że odpowiesz na komentarz na innej grupie na Facebooku, zaproponujesz pomoc lub coś doradzisz. Dzięki temu niejednokrotnie nawiązują się fajne współprace, ponieważ te osoby widzą, że masz coś do zaoferowania i chcą iść z Tobą dalej. Na tym polega zauważenie człowieka, który czegoś potrzebuje, a Ty potencjalnie możesz mu to dać.

[30:25] Nieważne, czy dopiero wkroczyłaś do świata online, czy działasz tam od dłuższego czasu – odpowiedź na pytanie, dla kogo jesteś partnerką w biznesie i komu pomagasz, jest fundamentem. .

 #4. Działania w sieci podejmuj z myślą o płatnej współpracy

[27:05] Pisanie postów, social media czy bezpłatne współprace nie są czymś złym. Są jak najbardziej wskazane, jeśli stanowią część większej całości – ścieżki, która prowadzi do konkretnego celu. Jeżeli wiesz, że biznes jest po to, aby realizować płatne współprace z klientami, to wszystkie wcześniej podejmowane działania mają Cię do tego doprowadzić. Więc jakąkolwiek aktywność podejmujesz w sieci – działają z tą intencją, że krok lub kilka kroków dalej zdobędziesz klienta. Bez takiego planu nie podejmuj żadnego działania. Za pisanie postów na FB I IG bez sensownego planu nikt Ci nie zapłaci.

Najważniejsze, abyś wiedziała, po co to robisz. Bo gdy będziesz wiedzieć, co jest na końcu tej ścieżki – czyli wartościowa współpraca z klientem i wpłata na konto – zupełnie inaczej zacznie wyglądać Twoja obecność na IG czy Facebooku.
Pieniądze są tam, gdzie niezaspokojone potrzeby Twoich klientów. Tam szukaj inspiracji, pomysłów i tematów do eksperymentów.

ZASTANAWIASZ SIĘ, JAKI POWINIEN BYĆ TWÓJ KOLEJNY KROK W BIZNESIE?

Zajrzyj do naszego QUIZU

Odpowiedz na parę pytań i uzyskaj spersonalizowaną informację, na co warto, żebyś teraz poświęciła czas w budowaniu Twojej marki.