fbpx

Jak sprawić, żeby produkt w stałej sprzedaży sprzedawał się w bardziej przewidywalny sposób?

[01:40] Sprzedaż w formie ciągłej może budzić w Was negatywne skojarzenia. Obawiacie się, że gdy przez cały czas będziecie mówiły o swoim produkcie, zostaniecie potraktowane jako spamerki, które coś komuś wciskają i przekonują na siłę. Dlatego bywa, że taka oferta wiąże się z brakiem satysfakcjonujących wyników sprzedaży.

AUDIO ZE SPOTKANIA

SKRÓCONA NOTATKA ZE SPOTKANIA

#1. Kieruj swoją ofertę do osób, które w tym momencie powiedziały „tak”

[04:00] Sprzedawanie w formie ciągłej ma swoje słabe strony jedynie wtedy, gdy zapraszasz do swojej oferty wciąż tych samych ludzi i zawsze robisz to w taki sam sposób. A wystarczy ten schemat trochę zmienić i wyłączyć grupę odbiorców, którzy już powiedzieli „nie”.

Jeżeli dopasujesz swój przekaz do osób, które w tym momencie powiedziały, że ten temat, produkt jest dla nich ważny, to nie powinno być problemu, żeby zaprosić je do współpracy i pokazać płatną ofertę, bo istnieje duża szansa, że z niej skorzystają.
Niektóre z Was chciałyby działać wciąż na tej samej grupce ludzi, w swojej społeczności, niespecjalnie wychodząc poza nią i nie korzystając z reklamy w internecie. Jednak ciężko jest ciągle mówić do tych samych ludzi o tym samym produkcie. Prawdopodobnie wszyscy zainteresowani już go kupili, a pozostali mogą poczuć się zmęczeni tyloma komunikatami o podobnej treści.

W takiej sytuacji masz dwie możliwości – albo wychodzisz do świata, żeby lepiej wypromować swoją ofertę, albo zostajesz w tej samej grupie ludzi, proponując im coraz to nowe produkty. W tym drugim przypadku pracujesz ciężko nad nowymi ofertami i nadal nie zarabiasz sensownych pieniędzy. Bo ile opcji można zaproponować tym samym ludziom?

#2. Zaplanuj właściwą strategię sprzedaży

[08:00] Mamy kilka strategii sprzedaży ciągłej naszych kursów, które są stale dostępne dla klientek. Po pierwsze – proponujemy pewne oferty na wejście dla nowych odbiorczyń. Informujemy o nich, kiedy te osoby do nas dołączają. Wysyłamy sekwencję maili – wtedy te kobiety mogą nas lepiej poznać, a my proponujemy dołączenie do kursu w wyjątkowej cenie na wyjątkowych warunkach. Kiedy nowe osoby przejdą przez sekwencję, dołączają do grona stałych czytelniczek. Po tej procedurze część z nich coś od nas kupi, ale zdecydowana większość nie. W związku z tym informujemy o tym produkcie nowe osoby, które cały czas dołączają do listy mailingowej, a dla stałych czytelniczek mamy zaplanowane inne strategie komunikacji.

[14:10] Sprzedawanie produktu cały czas, stosując metody, które mobilizują ludzi do podjęcia decyzji o zakupie teraz – przy dobrze skonstruowanym systemie przynosi doskonałe skutki. Jeśli już raz to zrobisz i zobaczysz, że działa – nie będziesz chciała robić tego w inny sposób.

#3. Zastosuj magiczną formułę PIN

Jak mobilizujemy klientki do tego, by zaczęły współpracować z nami teraz, zamiast odkładać tę decyzję na później? Pomaga nam w tym formuła PIN – pilność, indywidualizacja, niedostępność. Stosujemy ją w przypadku wszystkich naszych programów. Ty możesz ją wdrożyć u siebie w sprzedaży ciągłej i okresowej.

Pilność oznacza, że oferta jest ograniczona w czasie i wymaga podjęcia szybkiej decyzji. To może być możliwość dołączenia do Twojego programu w promocyjnej cenie, ale np. tylko przez 5 dni. Lecz pilność nie musi dotyczyć jedynie ceny produktu. Osoby, które zdecydują się na zakup w określonym terminie, mogą dostać od Ciebie bonus. I tu świeży przykład z własnego podwórka: wypowiedzi czytelniczek, które zapłaciły za naszą publikację #IdziemyPoMilion w okresie przedsprzedaży, zostały zamieszczone w ebooku.

Tak więc zaoferuj klientom coś naprawdę wartościowego, co chcą mieć i będą żałować, jeśli tego nie dostaną. Tylko wtedy bonus ma sens.

Formą pilności może być również jakaś wyjątkowa obniżka ceny – tylko przez jeden dzień, z ważnego dla Ciebie powodu. Bo zawsze są ludzie, którzy wciąż rozważają zakup, a niższa cena może ich ostatecznie przekonać do powiedzenia „tak”. Ważne – to musi być naprawdę wyjątkowa okazja. Inaczej klienci przyzwyczają się do tego, że regularnie obniżasz ceny.

 #4. Dopasuj formę pilności do Twojego idealnego odbiorcy

Pamiętaj, że po drugiej stronie zawsze jest człowiek. Jeśli w Twojej grupie docelowej są młode matki, zastanów się, kiedy będą miały czas na zapoznanie się z Twoją ofertą. Więc gdy dasz im na to jeden dzień, tylko do godz. 18:00, to one może nawet nie zdążą otworzyć Twojego maila, bo zwykle zaglądają do skrzynki np. po 21:00, kiedy ich dzieci już śpią.

 #4. Prowadź klienta krok po kroku do podjęcia decyzji

[24:45] Wiele osób wyobraża sobie, że zrobienie strony i postawienie na niej sklepu z ofertą wystarczy, żeby sprzedaż ruszyła. Niestety, tak to nie działa. To cały, żmudny proces, który prowadzi klienta krok po kroku do zdobycia potrzebnych informacji i podjęcia decyzji, czy ta propozycja jest dla niego, czy nie. Dlatego mówi się teraz o alejkach sprzedażowych, czyli ścieżkach klienta. Wszystko na Twojej stronie www powinno prowadzić klienta krok po kroku do poznania Ciebie i skorzystania z oferty. Ograniczenie w czasie jest po to, żeby ten proces nie trwał miesiącami lub latami, kiedy ta osoba będzie Ci zadawała mnóstwo pytań, Ty włożysz energię w odpowiedzi, a ona nadal nic od Ciebie nie kupi.

[30:46] Nie bierz do siebie tego, że czasami coś się nie udaje. Za to pomyśl wtedy: co mogę zrobić następnym razem, żeby uzyskać inną informację zwrotną i jeszcze lepiej się przygotować?

[35:42] Wszystkie strategie sprzedaży mają sens tylko wtedy, jeśli masz fajną ofertę, skierowaną do fajnych ludzi, którzy wiedzą, że ona jest im potrzebna.
Jeśli zastosujesz wszystkie elementy wymienione powyżej, ale zapomnisz o fundamentach, czyli – kim jest Twój klient; czy Twoja oferta została dopasowana do jego potrzeb; czy mówisz o tym w sposób, który on rozumie – to nawet najlepsza strategia nie zadziała.

ZASTANAWIASZ SIĘ, JAKI POWINIEN BYĆ TWÓJ KOLEJNY KROK W BIZNESIE?

Zajrzyj do naszego QUIZU

Odpowiedz na parę pytań i uzyskaj spersonalizowaną informację, na co warto, żebyś teraz poświęciła czas w budowaniu Twojej marki.