fbpx

Jak przestać skupiać się na liczbie obserwatorów i lajków, a zacząć na liczbie klientów?

[03:12] Często wchodzimy do internetu z myślą o stworzeniu oferty i zdobyciu wymarzonych klientów, ale zamiast koncentrować się na skutecznym rozwiązaniu dla odbiorców, skupiamy się na liczbie obserwatorów i lajków w social mediach. My również przechodziłyśmy przez etap zachłyśnięcia się mediami społecznościowymi i długością listy kontaktów – na szczęście przekonałyśmy się, że sukces leży gdzieś indziej..

AUDIO ZE SPOTKANIA

SKRÓCONA NOTATKA ZE SPOTKANIA

#1. Żeby generować przychody w sieci, potrzebujesz mieć klienta, a nie obserwatora

[05:39] W ostatnim czasie prowadziłyśmy 20-minutowe rozmowy telefoniczne 1:1 z potencjalnymi klientkami do programu #SkyRocket.

To były interesujące rozmowy, podczas których zrozumiałyśmy, z czym realnie borykają się te osoby i jakie mają wątpliwości powstrzymujące je przed dołączeniem do naszego kursu. Dzięki temu jeszcze lepiej poznałyśmy kobiety z naszej grupy docelowej, które w przyszłości mogą stać się klientkami (ostatecznie nie wszystkie podjęły decyzję o dołączeniu do programu w tym momencie, z różnych powodów).

[09:35] Dlatego spójrz na to w ten sposób: jeśli miałabyś do wyboru 500 obserwatorów – którzy być może zawsze pozostaną tylko obserwatorami – albo 10 obserwatorów, którzy realnie kupią – to co jest lepsze dla Twojego biznesu? Możesz myśleć, że ktoś dużą liczbą followersów ma wyższe kompetencje i lepiej sobie radzi. Lecz nigdy nie porównuj swojego zaplecza z czyjąś wystawą. Bo to, co widać na zewnątrz, nie zawsze oznacza świetnie prosperujący biznes.

#2 Jasno określ cel rozmowy i zbuduj most między Tobą a klientami

[12:36] Zanim skontaktujesz się z wybranymi osobami, np. w formie rozmów 1:1, jasno wyznacz sobie cel. W naszym przypadku chodziło o poznanie potencjalnych klientek, wymianę energii i sprawdzenie, czy nadajemy na podobnych falach. Zbudowałyśmy most między nami a tymi kobietami.
Tego typu działania nie tylko mogą doprowadzić do sprzedaży, ale też pozwalają innym ludziom dowiedzieć się o nas czegoś więcej. Takiego efektu nie da się dostać w innej formie.

[16:10] Mimo iż prowadziłyśmy już wcześniej biznesy w pojedynkę, to kiedy zaczęłyśmy pracować razem, startowałyśmy jakby od początku − nie miałyśmy listy mailingowej ani żadnych obserwatorów na Instagramie. Jednak każdą osobę, która trafia na naszą listę, staramy się traktować jak najbardziej indywidualnie i dawać jej możliwość poznania nas.

Zamiast skupiać się na liczbie lajków, cały czas koncentrujemy się na osobach, które już teraz są gotowe z nami pracować i czują to wewnętrznie. One słyszą nasz głos i chcą sprawdzić, czy ta ścieżka „razem” jest dla nich odpowiednia.

#3 Ustal, kto jest klientem już teraz gotowym do pracy z Tobą

W każdej społeczności pojawiają się w gronie obserwatorów tzw. turyści rozwojowi, którzy chcą na razie tylko dotknąć danego tematu, zainspirować się – i to jest OK. Oni zazwyczaj czytają Twoje posty w social mediach i zapisują się na newslettery. Nie są natomiast potencjalnymi klientami, bo na ten moment nie ma w nich tej gotowości do współpracy.

[20:27] Pomyśl więc, jakie treści i metody zaoferujesz osobom, które potrzebują czasu na decyzję o skorzystaniu z Twoich płatnych usług, a jakie rozwiązania zaproponujesz tym, które już teraz są gotowe do działania z Tobą. Bo właśnie one są Twoimi klientami. To z nimi buduj te mosty. Liczba obserwatorów nie jest aż tak istotna, jak to, ilu z nich jest gotowych do współpracy już dziś.

 #4. Znajdź swoją metodę bycia bliżej z odbiorcami

[24:40] W zaproszeniu do rozmowy telefonicznej jasno precyzuj, czego ona ma dotyczyć. Bo jeśli nazwiesz ją bezpłatnymi konsultacjami, to ludzie będą oczekiwali konsultacji, a nie rozmowy o współpracy.

Jeżeli uważasz, że rozmowy 1:1 nie są dla Ciebie, to tego nie rób. Odbiorca powinien czuć Twój entuzjazm. Jeśli poczuje, że robisz to z niechęcią – odniesiesz odwrotny skutek. Formuły spotkań z odbiorcami oraz mechanizmy działania w zakresie ich poznania zawsze dopasowuj do swojej osobowości i ulubionych formatów, żeby jak najlepiej wyrazić swoje zainteresowanie drugim człowiekiem. O to w tym wszystkim chodzi. Każda z nas może mieć swoją metodę, która świetnie zadziała w określonym przypadku.

[33:50] Jak budować swoje profile w mediach społecznościowych i sprawić, żeby inni komentowali Twoje posty? Warto zadbać o osoby obserwujące Twój profil. Pamiętaj, że to wymaga nakładu czasu i pracy z Twojej strony. Buduj relacje z tymi ludźmi, wysyłaj wiadomości powitalne, które wielokrotnie inicjują dłuższą rozmowę. Wtedy jest większa szansa, że taka osoba, mając w pamięci rozmowę z Tobą, zamieści komentarz pod Twoim postem. Pozostają też algorytmy IG, które sprawiają, że jeśli istnieje jakaś interakcja między Tobą a innymi użytkownikami, to z większym prawdopodobieństwem Twoje posty wyświetlą się u nich i nie znikną tak szybko w czeluściach internetu.

[38:12] Zamiast powielać czyjeś schematy, działaj z serca tam, gdzie czujesz, że możesz wymienić się energią. Budowanie relacji to nie tylko wymiana wiadomości, sprzedaż, transakcja. Pozostając w relacji z odbiorcami, budujesz też bazę do contentu lub kursu, bo już lepiej wiesz, jakie sprawy są ważne dla Twoich klientów.
.

Ciekawią Cię kulisy budowania dochodowego biznesu online opartego na sprzedaż wiedzy?

Zajrzyj do naszego e-booka

Dzielimy się w nim zarówno naszymi najskuteczniejszymi strategiami na zarabianie w sieci, jak też opowiadamy Ci o błędach, które popełniłyśmy na tej ścieżce.