fbpx

Jak korzystać z reklam na FB i IG, aby zarabiać powtarzalnie i bez oddawania duszy social mediom?

[01:40] Często piszecie, że korzystałyście z reklam na Facebooku, nawet zlecałyście to profesjonalistom, ale nie zadziałało, a na Waszym koncie w banku nie pojawiły się pieniądze od klientów.

Wiemy, że ten temat jest dla Was bardzo ważny, dlatego chcemy Wam opowiedzieć, jak my korzystamy z reklam i jak to narzędzie wspiera nas na co dzień.

AUDIO ZE SPOTKANIA

SKRÓCONA NOTATKA ZE SPOTKANIA

#1. Czym różni się współpraca projektowa od współpracy stałej?

[03:40] Kaśka opierała dotychczasową działalność w onlajnie na budowaniu ciepłych relacji z odbiorczyniami, a swoje produkty cyfrowe sprzedawała organicznie, organizując kampanie sprzedażowe. Jednak przy każdej, dokładnie opracowanej kampanii, nie miała pewności, ile osób podejmie współpracę, co było stresujące.

[10:36] Taki schemat działania wymaga ogromnie dużo czasu oraz energii i nie zawsze kończy się tak, jak zakładamy. Wyklucza też sprzedawanie w trybie ciągłym – zwyczajnie nie dałabyś rady ciągnąć tego przez cały rok. Do tego dochodzą obawy – nie zawsze wiadomo, jaką pulę informacji sprzedażowych przekazać potencjalnym klientom, żeby ich nie przytłoczyć. Na dłuższą metę nie da się w ten sposób skalować biznesu.

Odkąd pracujemy razem, korzystamy z reklam. Mamy przygotowane elementy składowe naszego systemu sprzedażowego, którego centrum jest reklama na Facebooku. Ten magiczny, czerwony przycisk „Go” pozwala nam generować niesamowicie duży ruch, napływ nowych osób, które najpierw dołączają do listy subskrybentów, a następnie mogą podjąć decyzję o współpracy z nami.

Reklama daje nam ten komfort, że możemy przewidzieć, ile zarobimy w danym miesiącu (bo to jest powtarzalne). Ponadto pozwala nam sprzedawać w trybie ciągłym.

#2. Reklama a Twoja strategia sprzedaży – czy dobrze ją zaplanowałaś?

[13:30] Być może wydaje Ci się, że reklama sama w sobie sprzedaje i jest najważniejszym elementem, który wykonuje całą robotę. To nieprawda!
Żeby reklama dobrze zadziałała, najpierw musisz wiedzieć, czym ona jest w kontekście całej strategii sprzedawania. Używanie reklamy bez pomysłu, specjalnego celu i opracowanego systemu nie przyniesie efektu.

Dwa najczęściej popełniane błędy, które obserwujemy w naszej społeczności, to:

1. Promowanie czegokolwiek (np. posta na blogu) i odsyłanie na swoją stronę internetową bez proponowania czegoś dalej. W efekcie odbiorcy klikają, ale nie dzieje się nic więcej, bo nie zaplanowałaś tego, co ma się zadziać. Jeżeli nie ma żadnego call to action – odbiorca sam nie zdecyduje, co ma zrobić. I najprawdopodobniej odejdzie.

2. Zbyt duży natłok informacji na www, do której odsyłasz – wiele propozycji, informacji o Tobie, brak wytyczonej ścieżki klienta. Widząc coś takiego, klient ma ochotę uciec.

Najpierw dokładnie zaplanuj ścieżkę klienta, dopiero potem inwestuj w reklamę. 

[20:00] Niezwykle często wyobrażenia o tym, czym powinny być strony internetowe totalnie mijają się z rzeczywistością i potrzebami Waszych klientów. W biznesie mówi się o tzw. lejkach sprzedażowych – my wolimy określenie „ścieżki” prowadzące klienta krok po kroku. Link powinien przekierować odbiorcę na konkretną stronę − np. zapisu na webinar, wzywanie, pobrania lead magnetu. To pierwszy krok, który dalej rozwija się już w komunikacji mailowej. Kiedy ustawiasz reklamę i podajesz link do swojej www, ale nie masz zaplanowanej ścieżki, to marnujesz czas, pieniądze i szansę na pozyskanie klienta.

#3. Czy zasięgi to na pewno coś, na co powinnaś zwracać największą uwagę?

[21:00] Wiemy, że myśląc o reklamie, wiele z Was koncentruje się na zasięgach. Lecz co z tego, że wiesz, iż Twoja reklama dotarła np. do 10 tysięcy osób, jeśli nie przekłada się to na zapis na newsletter czy webinar – czyli na konkret, dzięki czemu możesz policzyć, ile z tych osób, do których dotarł Facebook, wejdzie z Tobą w relację. Cała reszta nie odbywa się już w ramach reklamy. Od Ciebie zależy, jak dalej rozwiniesz komunikację z odbiorcą.

[25:00] Wszystkie elementy na ścieżce klienta są równie ważne – bo co z tego, że przyciągniesz ludzi na stronę zapisu na wydarzenie, napiszesz świetnego maila powitalnego, jeśli później coś pójdzie nie tak – np. nie przekona ich Twój webinar.

Dlatego dementujemy plotki, że reklamy cokolwiek sprzedają.

 #4. To Ty jesteś paliwem napędzającym silnik sprzedaży w Twoim biznesie.

[29:45] Zawsze powtarzamy Ci, że Twoją główną rolą jako przedsiębiorczyni, która chce pomagać ludziom w internecie, jest poznawanie potrzeb klientów. Nie napiszesz tekstu reklamy w sposób skuteczny i trafiający w sedno, jeśli nie wiesz, do kogo ją kierujesz. Dlatego reklama to silnik napędzający ruch w całym systemie, ale ten silnik musi mieć paliwo. A tym paliwem jesteś Ty. Każda nisza – czyli grupa konkretnych ludzi – ma swoje potrzeby. Do nich odnosisz się w reklamie i w dalszych krokach tego systemu.

Po wejściu w link Twój odbiorca wymaga dalszego budowania relacji. Reklama może sprawić, że nowe osoby dowiedzą się o Tobie, natomiast to wszystko, co wydarzy się później, powinno prowadzić do zbudowania relacji, które spowodują, że klient kupi Twój kolejny produkt już bez reklam.

#5. Agencje marketingowe – czy naprawdę mogą wykonać całą robotę za Ciebie?

[34:00] Często piszecie, że zatrudniacie specjalistów, płacicie za usługę związaną z reklamą, ale klienci się nie pojawiają. Rolą agencji nie jest zbudowanie Ci biznesu. Nawet dobrze opracowana reklama na nic się zda, jeśli Ty nie masz zaplanowanej ścieżki od A do Z – ze świadomością, co i komu sprzedajesz. To nie dzieje się w 5 minut i musi być poprzedzone kontaktem z klientem oraz poznaniem jego potrzeb. Bez tego nie da się napisać dobrej reklamy i zaplanować pozostałych kroków. To praca dla Ciebie. Żadna agencja marketingowa nie powie Ci, jak tego dokonać, bo każda marka ma inną niszę, innego odbiorcę.

Przestań myśleć o reklamach na FB czy IG jak o jednym elemencie i rozwiązaniu oderwanym do Twojego biznesu i rzeczywistości. To narzędzie istotnie zwiększa Twoją widoczność dla klientów, ale jeśli Ty nie będziesz mieć nic na zapleczu – nie będzie ono miało sensu. To proces – sprawdzony z powodzeniem przez nas i nasze klientki.

Myśl strategicznie, systemowo, a wtedy reklamy mają szansę bardzo fajnie na Ciebie pracować.

Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób reklamy na FB pozwalają nam wygenerować przychód na poziomie 80 000 zł miesięcznie?

Zapisz się na listę oczekujących na bezpłatne szkolenie

Pokażemy Ci, jak skutecznie wykorzystywać reklamy na Facebooku i Instagramie, do budowania listy mailingowej, sprzedaży kursów online, ebooków, warsztatów i konsultacji 1-1. Szkolenie będzie dostępne pod koniec marca.

.