3 błędy w budowaniu relacji przez newsletter

  • Jak tworzyć strategie dla prezentów za zapis na naszą listę mailową (czyli dla freebiesiów)?
  • Skąd brać pomysły na newslettery, które czytelnicy lubią czytać, a nawet na nie czekają?
  • Co robić, kiedy wysyłamy nieregularnie newsletter, a chcemy budować autentyczne relacje z odbiorcami?

 

Autorka: Kaśka Żbikowska

Jestem strategiem marketingu //
Uczę zarabiać na wiedzy w internecie. Pasjonuję się projektowaniem usług stawiających w centrum człowieka. Pokazuję, jak łączyć świetny design, biznesową opłacalność i radość korzystania z naszych rozwiązań, aby zarabiać z przyjemnością //

Pracuję tylko z liderkami gotowymi, by zmienić świat. One nie czekają na zmiany. One są zmianą //

Napisz do mnie: 
kaska@digitalgirls.pl

 

Jeśli dajesz prezent, daj coś jeszcze

[01:14] Każda z nas chciałaby zorganizować wokół swoich projektów zaangażowaną społeczność, która reagowałaby na komunikaty, wchodziłaby w dialog i stanowiłaby trzon przyszłych uczestników kursów, treningów. Jak zrealizować ten cel, unikając 3 strategicznych błędów? Właśnie o tym opowiadam w tym odcinku. Jeśli tylko zorganizujesz sobie pracę nad wysyłką wiadomości w sposób świadomy i systemowy – unikniesz tych błędów. Wysyłanie newsletterów i sekwencji maili to strategie długofalowe i będę Cię zachęcała, abyś robiła to regularnie oraz myślała o tym jak o procesie długodystansowym. 

[02:36] 1. błąd – tworzymy prezenty za zapis bez ciągu dalszego. Często tworzymy lead magnety (freebies) – w różnych formach – dla  osób zapisujących się na listę kontaktów. Przygotowanie ich czasami trwa wiele tygodni − zbieramy pomysły, obmyślamy strategię, bo chcemy przyciągnąć tych właściwych ludzi. Następnie wypuszczamy tego freebiesia, dajemy możliwość pobrania go za darmo i następuje cisza z naszej strony. Naprawdę nie ma nic gorszego, niż opublikowanie freebiesia i zapomnienie o tym, że ktoś dołączył do naszej listy kontaktów. 

Wskazówka. Kiedy ja udostępniam prezent dla nieznajomych w sieci, to robię wszystko, żeby stali się znajomymi. Na przykład projektuję proste sekwencje maili, które automatycznie trafiają do osób dołączających do mojej listy kontaktów. Osoba pobiera prezent i co kilka dni dostaje ode mnie maile. Dzięki temu nie zostaje tylko z prezentem, ale otrzymuje coś więcej i ma jasność, co ja mogę jej zaproponować, jak mogę pomóc w jej rozwoju. Ciebie też zachęcam do takiego działania. 

Download (pobierz MP3) 

iTunes (subskrybuj)

iTunes #DigitalGirl – tutaj możesz napisać recenzję podcastu

Mój profil na Instagram – tutaj codziennie publikuję wskazówki dla tworzących i sprzedających swoje produkty online

Zadbaj o wartościową treść – ZAWSZE

[09:14] 2. błąd – często na nie mamy pomysłu, co powinno się znaleźć w newsletterze i wysyłamy go, bo tak trzeba. W tych wiadomościach zawsze powinno być coś wartościowego dla odbiorcy – coś, co jest powiązane z wyższym celem, dla którego uruchomiłaś listę kontaktów. Samo wysyłanie newslettera to jeszcze nie jest budowanie społeczności – to jeden z elementów strategii komunikowania się z odbiorcami i dawania czegoś wartościowego. Problem wynika z tego, że my nie znamy dobrze naszych odbiorców, ich potrzeb, aspiracji – nie jesteśmy w stanie sensownie na nie odpowiedzieć. Wskazówka. Jeżeli masz już kontakt ze swoimi odbiorcami, jakąś bazę osób, to zadaj im kilka pytań, zrób ankietę, zaproś kilka osób do rozmowy telefonicznej i poznaj je z bliska. Nie proponuj im swoich płatnych rozwiązań, tylko pokaż, że jesteś tu dla nich i interesuje Cię ich życie, wzywania, pomysły, które chcą zrealizować. Przeanalizuj dokładnie informacje zwrotne od nich i wysyłaj konkretne odpowiedzi na ich problemy – odpowiedzi, których wyłącznie Ty potrafisz im udzielić, które wyróżniają Cię na rynku jako ekspertkę w danej dziedzinie. Dzięki temu zacieśnisz z nimi więź, a w kolejnym kroku zbudujesz z tych odbiorców piękną społeczność zaangażowaną w działania, do których zapraszasz. Takie osoby dostaną od Ciebie wartość i zostaną z Tobą na dłużej. 

Regularność to podstawa

[17:00] 3. błąd – często wysyłamy te wiadomości nieregularnie i przepraszamy, że nie wysłałyśmy ich wcześniej. Sama w przeszłości nie zawsze wysłałam newsletter w określonym terminie i przepraszałam. Odbiorców nie interesuje Twoje życie. Oczywiście chcieliby wiedzieć, kim jesteś i jakie masz pasje, ale przede wszystkim są zainteresowani rozwiązaniem swoich problemów. Jeśli mają jakąś potrzebę, którą chcą zaspokoić i otwierają Twój newsletter, to mają nadzieję, że znajdą w nim odpowiedź, inspirację. Więc pokazuj swoją prawdziwą twarz w internecie, ale przede wszystkim udostępniaj to, co interesuje Twoich odbiorców. Wskazówka. Jeśli z jakiegoś powodu nie wysłałaś tej wiadomości do odbiorców w określonym czasie, bo np. masz wakacje albo podejmujesz jakieś nowe wyzwanie, możesz o tym wspomnieć. Ale jeśli powodem są Twoje prywatne sprawy, to nie pisz o tym, bo możesz stracić odbiorców.

Czytelnicy chcą znaleźć konkretną odpowiedź na swoje problemy, zamiast czytać o Twoich prywatnych sprawach. Jako edukatorka patrz na swoich odbiorców jak na osoby, które dołączyły do Ciebie z konkretnego powodu i potrzebują czegoś od Ciebie. Jeśli masz jakąś przerwę w wysyłce, wróć na pokład za jakiś czas, zacznij, jak by tej przerwy nigdy nie było. Ewentualnie − jeśli czujesz, że musisz to jakoś wytłumaczyć odbiorcy − napisz w P.S., że przepraszasz za przerwę. Jednak przede wszystkim dawaj wartość, którą obiecałaś, zamiast zwierzeń zakulisowych, które nie wszystkich interesują. .

Wysyłanie newsletterów i sekwencji maili to strategie długofalowe.

Rób to regularnie oraz myślo tym, jak o procesie długodystansowym. 

    Pozyskaj klientów premium // Justyna Fabijańczyk

    1 / Wykorzystaj LinkedIn nie tylko do budowania wizerunku i sieci kontaktów profesjonalnych, ale przede wszystkim do pozyskiwania klientów na wysokopłatne współprace.

    2 / Daj się polubić klientom. Ludzie lubią płacić osobom, które lubią. Ale nie myl tego z koniecznością bycia zawsze „miłą i sympatyczną”.

    3 / Pozbądź się raz na zawsze trudności z wycenianiem swoich produktów i usług. 

    >>> Link do księgarni

    książka na dziś – POzyskaj klientów Premium – Justyna Fabijańczyk

    [24:00] Na koniec książka „Pozyskaj klientów premium. Poradnik nowoczesnego sprzedawcy usług” Justyny Fabijańczyk i 3 myśli na wynos dla Ciebie. 

    *Przygotuj swój profil na LinkedIn dla osób, które chcesz przyciągać. Spraw by był on dla klientów na tyle atrakcyjny, aby chcieli go nie tylko obejrzeć, ale też mieli ochotę nawiązać z Tobą bliższy kontakt. Autorka szczegółowo opisuje, jak powinien wyglądać Twój profil, aby przyciągał właściwych ludzi. 

    **Daj się polubić – to jeden z 9 kroków na ścieżce do pozyskiwania wysokopłatnych, wartościowych współprac. Nie chodzi o to, że musimy być zawsze super miłe, ale o to, żebyśmy we wszystkich punktach kontaktu z naszymi odbiorcami wykazywały się otwartością, empatią i życzliwością. Autorka pokazuje, jak kontaktować się z klientami w wiadomościach e-mail, aby być profesjonalnym, ale nie spoufalać się zbytnio z tymi osobami. Aby te wiadomości były dostosowane w sposób rzeczowy i konkretny do tej danej osoby w tym momencie – pokazywały nas jako ekspertki, ale nie tworzyły muru między nami a odbiorcą. 

    ***Nie obawiaj się wyceny swoich produktów. Autorka podpowiada, w jaki sposób wyceniać swoje produkty i usługi, jak mówić o nich w sposób przekonujący oraz jak radzić sobie z obawami naszego klienta co do ceny. Jeśli klient nie czuje się jeszcze do końca gotowy do wejścia do Twojego programu i waha się, to możesz zaproponować rozłożenie płatności na raty lub płatność za jakiś czas. W książce znajdziesz cenne wskazówki na ten temat.