Zdecyduj, w czym jesteś ekspertką

  • Sprecyzuj, czym jest główna potrzeba klienta, którą zaspokajasz – zwłaszcza kiedy jesteś „multipasjonatką”;
  • Poznaj ćwiczenia, które pomogą Ci uchwycić swój wyróżnik;
  • Dowiedz się, jak skupić się na tym, co naprawdę ważne dla klienta, aby postrzegał nas jak najlepszą partnerkę w biznesie?

Autorka: Kaśka Żbikowska

Jestem strategiem marketingu //
Uczę zarabiać na wiedzy w internecie. Pasjonuję się projektowaniem usług stawiających w centrum człowieka. Pokazuję, jak łączyć świetny design, biznesową opłacalność i radość korzystania z naszych rozwiązań, aby zarabiać z przyjemnością //

Pracuję tylko z liderkami gotowymi, by zmienić świat. One nie czekają na zmiany. One są zmianą //

Napisz do mnie: 
kaska@digitalgirls.pl

 

Czy wiesz już, w czym jesteś ekspertką?

[01:12] Jednym z największych wyzwań moich klientek jest doprecyzowanie, w czym są ekspertkami. Doskonale wiem, jak trudno jest nam, multipasjonatkom – kochającym się rozwijać, zgłębiać wiedzę – wybrać to, w czym tak naprawdę się specjalizujemy. 

Jeżeli będziesz myliła Twoje własne pasje i zainteresowania z tym, co jest istotne dla Twojego klienta, to nigdy nie uda Ci się dotrzeć ze swoim zaproszeniem do właściwych ludzi i zbudować biznesu na silnych fundamentach. Ważne jest to, abyś w swojej „multipasjonackiej” naturze pozwoliła sobie na zainteresowanie różnymi rzeczami, ale jednocześnie pamiętała, że Twój biznes jest o Twoim odbiorcy. To główna myśl, którą rozwijam w tym odcinku – Twój biznes nie jest o Tobie, Twój biznes jest o Twoim kliencie. Dlatego przesłanie o tym, w czym jesteś ekspertką, musi być bardzo jasne i precyzyjne, by Twój klient nie miał najmniejszych wątpliwości, że jesteś dla niego stworzona, a Twoje usługi są szyte na miarę jego potrzeb (w odc. DG30 mówiłam, dlaczego nie warto być dla wszystkich). 

[04:50] Nie musisz być ekspertką w szerokim zakresie. Jeśli Twoją dziedziną są media społecznościowe – wystarczy, że powiesz, iż specjalizujesz się np. w ustawianiu reklam na Facebooku, czyli wyodrębnisz ten najważniejszy fragment. Dzięki temu precyzyjniej trafisz w centrum potrzeb Twoich klientów, którzy pragną, abyś w krótkim czasie pomogła im dojść tam, gdzie nie mogą lub nie chcą dotrzeć sami. 

[06:26] Wskazówka. Doprecyzuj główną potrzebę, którą zaspokajasz u klienta – i bądź ekspertką w tej dziedzinie. Niech to będzie coś, co wyróżnia Cię z tłumu i nie pozostawia u Twojego odbiorcy żadnych wątpliwości. Jeżeli będziesz dokładnie wiedziała, jak Twój klient definiuje swój aktualny problem, to zdecydowanie precyzyjniej odpowiesz na tę potrzebę i dotrzesz do osób, które Cię w tej chwili poszukują. Będziesz także potrafiła nazwać siebie we właściwy sposób. 

Download (pobierz MP3) 

iTunes (subskrybuj)

iTunes #DigitalGirl – tutaj możesz napisać recenzję podcastu

Mój profil na Instagram – tutaj codziennie publikuję wskazówki dla tworzących i sprzedających swoje produkty online

Twoje mocne strony i słabe strony Twoich klientów

[07:42] Skorzystaj z dwóch przygotowanych przeze mnie szablonów dołączonych do notatek z tego odcinka (i na dole strony).

Szablon 1. składa się z trzech okręgów. W pierwszym z nich zapisz sobie wszystko, co potrafisz robić – Twoje mocne strony, które mogą być ważne dla Twojego klienta. W drugim zbierz wszelkie skojarzenia związane z tym, w czym mogłabyś pomagać klientom, rozwiązując ich problemy. W trzecim wymień, za co te osoby są w stanie Ci zapłacić – wykorzystaj przy tym swoje zapiski z pierwszych dwóch pól. Te trzy okręgi będą miały wspólne mianowniki, w których znajdziesz najważniejsze rzeczy, jeśli chodzi o dookreślanie i budowanie Twojej specjalizacji. 

[11:56] Wykorzystując szablon 2., narysuj sobie dwie osie współrzędnych – X i Y – i każdą z nich nazwij parametrem, który wyróżnia Cię na tle innych osób. Kiedy porównujemy się z konkurentami na rynku, to mówimy, że np. robimy coś szybciej lub dokładniej niż inni – i tutaj parametrem jest szybkość, dokładność. Jednak, jeśli w Twojej niszy jest już osoba, która z powodzeniem obsługuje klientów i używa właśnie takich parametrów, to Ty, komunikując się za pomocą tych samych określeń, możesz mieć problem z przebiciem się przez informację już istniejącą na rynku. 

[14:04] Dlatego łatwiejszym i skuteczniejszym sposobem jest stworzenie własnych osi z parametrami, które czynią Cię na tyle wyjątkową, że nie musisz się już z nikim ścigać. W ten sposób argumenty, których będziesz używała w zaproszeniach dla klientów, będą wyjątkowe i trafią w inne, bardzo istotne aspekty, o których Twoi odbiorcy mogli wcześniej nawet nie pomyśleć. 

Stwórz swoją własną oś czasu i zobacz, czym się wyróżniasz

[14:27] W moim przypadku jest to bliskość i kameralność w kontaktach z klientkami – uwielbiam bliskie relacje i swój komunikat bardzo lubię wyrażać przez te parametry. Z drugiej strony dbam również o wygląd grafik dołączonych do moich programów, a które są jednocześnie esencjonalne i użyteczne, co klientki bardzo sobie chwalą. Zatem, jeśli będę komunikować światu moje parametry, czyli bliskość oraz ten ładny, użyteczny design, to najprawdopodobniej trafią do mnie osoby, które potrzebują kameralności (np. introwertyczki) i te, które cenią sobie wizualny aspekt.

[18:55] Zobacz więc, jak to jest u Ciebie – stwórz swoją własną oś z co najmniej dwoma parametrami, dzięki którym jesteś wyjątkowa i wyróżniasz się na tle innych osób

Doprecyzuj główną potrzebę, którą zaspokajasz u klienta – i bądź ekspertką w tej dziedzinie.

Niech to będzie coś, co wyróżnia Cię z tłumu i nie pozostawia u Twojego odbiorcy żadnych wątpliwości.

    Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją internet // Ewa Szczepaniak

    1 / Dobre teksty to nie coś, co się pisze, ale coś, co się projektuje.

    2 / Stwórz swój własny portret komunikacyjny. 

    3 / Za każdym razem, kiedy startujesz z pisaniem jakiegoś tekstu, Twój klient, jest jego bohaterem.

    >>> Link do księgarni

    książka na dziś – Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją internet – Ewa Szczepaniak

    [23:00] Tym razem polecam książkę „Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją internet” Ewy Szczepaniak. Wyjęłam z niej 3 myśli dla Ciebie.

    *Dobre teksty to nie coś, co się pisze, ale coś, co się projektuje. Dobry tekst jest jak projekt, jego tworzenie zaczyna się od serii bardzo konkretnych decyzji. Od samego początku decydujesz, jak będzie wyglądała Twoja publikacja – jakie postacie się w niej znajdą, jak będziesz opisywała wszelkie zjawiska, jakim językiem będziesz mówiła. 

    **Stwórz swój własny portret komunikacyjny. Musisz wybrać temat Twoich treści, ale przede wszystkim zdecydować, jaki ma być ich charakter, jaką Ty będziesz twórczynią tych tekstów.  

    ***Za każdym razem, kiedy startujesz z pisaniem jakiegoś tekstu, Twój klient, jest jego bohaterem. Powinnaś najpierw poznać Twoich odbiorców, a następnie zdecydować, jakie mają potrzeby i oczekiwania związane z opisywanym przez Ciebie tematem. Kluczowe jest to, jakim językiem się posługują – czy potrzebują prostych stwierdzeń, czy raczej specjalistycznego słownictwa, w zależności od tego, czy pracujesz z początkującymi, czy zaawansowanymi osobami w swojej dziedzinie. Ważne jest również to, kim te osoby są i jakie mają preferencje, jeśli chodzi o czytanie i obcowanie z tekstami. Kiedy doprecyzujesz te wszystkie parametry, to będzie Ci zdecydowanie łatwiej projektować naprawdę świetne teksty, idealnie wpisujące się w potrzeby klientów. 

    Pin It on Pinterest

    Share This