fbpx

Jak przestać się bać kwestii technicznych w tworzeniu i sprzedawaniu kursów

[01:04] Tym razem opowiadamy, jak przestać obawiać się kwestii technicznych w produkcji i sprzedaży kursów online. Chciałybyśmy Cię zainspirować do podejścia, które jest wystarczające, aby zarabiać w Internecie. Nie obawiaj się tego, że nie jesteś mistrzem świata w zakresie technologii. Twój klient nie przychodzi po platformę kursową, tylko po edukatorkę, która przekaże mu swoją wiedzę.

AUDIO ZE SPOTKANIA

SKRÓCONA NOTATKA ZE SPOTKANIA

#1. Najważniejszy jest Twój przekaz i wartość, którą wymieniasz się z odbiorcą

[03:20] Twoi klienci potrzebują rozwiązania ich problemu. Dlatego spójrz na to od strony człowieka, a nie od strony wykorzystywanych narzędzi. To człowiek jest zawsze w centrum zainteresowania biznesów, zwłaszcza takich, jak nasze – opartych o kursy, szkolenia i dzielenie się wiedzą. Jeśli dopiero testujesz swoje rozwiązanie i chcesz wyjść z pierwszą płatną ofertą, tak by klienci mogli ją poznać – zaawansowana technologia nie jest Ci potrzebna.

[05:50] Twoim celem powinno być przede wszystkim zaoferowanie wartości drugiemu człowiekowi. Ona jest kluczowa. Natomiast sposób, w jaki zostanie podana, jest kwestią drugorzędną.

#2 Na początku wybierz prostą ścieżkę z wykorzystaniem minimalnych narzędzi

[13:11] Jako twórczyni produktów edukacyjnych na samym początku nie wiesz jeszcze, jakich funkcjonalności na platformie potrzebujesz, by doprowadzić klientów do obiecanych efektów. Dopiero przy podejściu z dużą otwartością i wykorzystaniem minimalnych technologii, możesz tego doświadczyć i dostać feedback od pierwszych odbiorców swojego rozwiązania. Same w przeszłości korzystałyśmy z minimalnych technologii, i świetnie się to sprawdzało.

[15:40] Dlatego zacznij od pracy z kameralną grupą odbiorców, żeby oswoić się z rolą twórcy kursu. Przy kolejnej edycji kursu łatwiej zdecydujesz, jakie funkcjonalności wdrożyć.

#3 Pamiętaj, że poszczególne rozwiązania wyglądają zupełnie inaczej od strony osoby prowadzącej kurs, a inaczej od strony klienta

[16:35] Zaczynając, nie wiesz jeszcze, jakie są Twoje możliwości i co będzie pasowało Tobie, jako prowadzącej kurs. Przykładem mogą być spotkania na Zoomie. Zupełnie inaczej odbieramy je jako uczestnicy – nie zdając sobie sprawy, ile energii i zaangażowania trzeba włożyć w ich organizację – a inaczej, kiedy same je prowadzimy. Możesz mieć różne wyobrażenia na temat swoich kursów, technologii, ale ostatecznie przekonasz się, co będzie

 #4. Bądź uważna na swoje reakcje i możliwości

[18:33] Często wydaje się, że ścieżka twórcy kursów jest prestiżowa i przychodowa. Oczywiście może taka być i dawać ogrom satysfakcji, radości oraz pieniędzy. Jednak spektrum emocji związane z prowadzeniem kursów jest szerokie, więc na początku możesz czuć się bardzo niekomfortowo. Będziesz potrzebować czasu, by nauczyć się, jak zadbać o swoje granice, o siebie, swój dobrostan.

Miej zuchwałe marzenia i ambitne cele, ale mierz siły na zamiary w kontekście swojej przepustowości na przyjęcie odpowiedniej grupy kursantów. Moment spotkania np. z grupą 200 ludzi, którzy wymagają atencji w tak wielu kwestiach, może Cię na wstępie po prostu przerosnąć. Dlatego zaczynaj od małych, kameralnych grup − z pokorą i uważnością na własne możliwości.

[22:28] Ważne też, abyś jasno określiła, co dokładnie oferujesz klientowi. Jeśli w ramach kursu planujesz otworzyć grupę na Facebooku, to w opisie kursu powinnaś wyszczególnić, co klienci w niej otrzymają i na jakich zasadach będzie funkcjonowała, jak często będziesz się tam udzielać. Sama natomiast musisz być gotowa dać im to, co obiecałaś.
.

 #4. Rozważnie wybieraj partnerów, dostawców usług – na każdym etapie

[23:20] Przyjdzie taki moment, że pomyślisz o większej profesjonalizacji i bardziej zaawansowanych technologiach (np. hosting, strona internetowa, wirtualna asystentka itd.). Wtedy będziesz potrzebowała wokół siebie ludzi, którzy się na tym znają, dadzą Ci realne wsparcie, i na których będziesz mogła polegać. Na każdym etapie wybieraj partnerów bardzo rozważnie. Zaczynaj powoli, na mniejszą skalę. Testuj każde narzędzie na mniejszej grupie klientów.

Zanim skorzystasz z płatnej usługi, poczytaj opinie na temat dostawcy, sprawdź ją w wersji testowej. Jeśli zdarzy się awaria, coś nie zadziała – szukaj pomocy w supporcie u dostawcy. To jest Twoje wsparcie, za które płacisz, więc nie boj się z niego korzystać i mieć wymagań. Jeśli nie czujesz się komfortowo z językiem angielskim – wybieraj narzędzia, które mają support w języku polskim.

[33:24] Podchodź do tego bardzo realnie. Na początku nie będziesz wiedziała, czego dokładnie potrzebujesz w swoim biznesie, lecz wszystko jest w Twoim zasięgu i wszystkiego dowiesz się w działaniu.

Pamiętaj, że „to jest OK popełniać błędy, to jest OK, kiedy coś się nie udaje, to jest w porządku. Następnym razem będziesz o to mądrzejsza”.

Ciekawią Cię kulisy budowania dochodowego biznesu online opartego na sprzedaż wiedzy?

Zajrzyj do naszego e-booka

Dzielimy się w nim zarówno naszymi najskuteczniejszymi strategiami na zarabianie w sieci, jak też opowiadamy Ci o błędach, które popełniłyśmy na tej ścieżce.